Hur länge?

B

**BORTTAGEN**

Hur länge kan man igentligen ha samma hjälm? På ett ungefär?
För säkerheten försvagas väl med åren?
 
Vet inte, man har hört att den kan gå sönder om man ramlar o slå i huvudet...
 
Jag har hört att man skall byta hjälm efter varje gång som man ramlat av...då hjämlens säkerhet då kan bli bristfällig...
 
man ska köpa en ny hjälm om man har trillat av ordentligt. man behöver alltså inte springa och köpa ny hjälm om man skulle landa på fötterna.

Likaså om du skulle tappa hjälmen i marken så ska man helst byta den eftersom risken finns att den går sönder annars om du skulle trilla av allvarligt. :bow:
 
man ska köpa en ny hjälm om man har trillat av ordentligt. man behöver alltså inte springa och köpa ny hjälm om man skulle landa på fötterna.

Yep, det stämmer. Gäller också för cykelhjälmar, mopedhjälmar, o.s.v.

Och bilbälten. Krockar man ska man installera nya bilbälten.

:)
 
självklart är det ju så..., trodde inte att nån kunde tro nåt annat...
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan Svejsan! Jag har haft Effax sadelbalsam de senaste 275 åren. Bivax och gott brukar den dofta! Som ett ljuvligt doftljus ungefär...
Svar
7
· Visningar
717
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
351
Senast: Blossom
·
Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Min lilla JRT har passerat 14 år och är en pigg och alert liten hund. Lite senil, hör sämre än förr och hade en akut pankreatit i våras...
2
Svar
25
· Visningar
2 838
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp