Hur länge?

A

adnamA

Hur lång tid brukar det egentligen ta innan man märker resultat på ändringar i foderstaten? Det var kanske en månad sen jag började öka på fodret, och nu får han ganska mkt mer än han fick för nåra månader sen. Men han måste gå upp ännu mer!

Så, tror ni att det kommer att märkas mer snart? Ioförsej kanske det har ändrats redan, men det är svårt att se skillnad när man ser hästen varje dag..
 
Sv: Hur länge?

Mitt fullblod föll ur nåt gräsligt i vintras (nåt måste varit knas med höanalysen eftersom många hästar rasade i vikt), och jag ändrade om hennes foderstat.
Tog 1,5 månad ca innan jag såg något resultat av det hela, men sen gick det fort, på bara ett par veckor blev hon jättefin i hullet.


Så - ca 2 månader har det tagit att få henne dit jag vill :)
 
Sv: Hur länge?

Okaj, får vänta ett tag till då.. :) Jo, min häst har också tappat mkt nu på sistone, konstigt..
 
Sv: Hur länge?

Jag håller med I_U, redan efter ett par veckor bör resultatet visa sig om foderstaten täcker och bygger på behovet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
722
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 016
Senast: Norma
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp