Hur lär ni känna nya människor i pandemi tider?

En annan sak jag kom å tänka på är om man har facebook. Ibland finns det lokala grupper för den orten man bor på och där borde man kunna skriva och kanske lära känna några över nätet, som man sen när coronan lugnat sig lite kan gå promenader med osv.

Jag ska erkänna att de flesta jag lärt känna här där jag bor nu har skett via jobbet och ridskolan. Har även hänt att jag bytt några ord med grannarna också.
 
Går ni på puben/restaurang som vanligt, eller sitter ni hemma och isolerar er? Går ni hundkurser? Är ni mycket i stallet och träffar folk där? Berätta gärna hur just du gör i dessa pandemi tider. Själv vill jag komma ut mer bland folk och knyta nya kontakter, och blev nyfiken på hur ni gör, när ni vill lära känna nya människor?
Jag kör på som vanligt trots Corona. Jag orkar liksom inte låta mig styras av någons rädslor och jag tar hänsyn till andra. Dessutom har jag inte haft några som helst symptom, då hade jag nog stannat hemma.

Tyvärr är ju mycket stängt eller begränsat och då blir det inte så mycket av just det, samt alla konserter och evenemang är ju inställda, men vi hänger mycket hemma hos folk istället.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 182
Senast: Ullmerkott
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 724
Senast: Stefffie
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 846
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 486
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp