Hur lång semester

Joyride

Trådstartare
Bör man ta för att kroppen skall hinna vila upp sig? Har för mig att jag läst det någon gång.
 
Sv: Hur lång semester

Minst två veckor i streck var det senaste jag hörde. Vet inte om det stämmer för tror jag läste det i valfri skräpdagstidning.
 
Sv: Hur lång semester

De riktlinjer jag hört är att man behöver ha minst 3 veckor på raken. Det tar en vecka att varva ner, så börjar man varva upp veckan innan man börjar jobba - alltså blir mittenveckan lugn.

Men det borde också vara oerhört beroende på vad man har för sorts arbete och hur man är som person.

Jag har ett jobb där det är fullt ös - medvetslös större delen av min arbetstid. Jobbar som administratör där det ingår rutinuppdrag, utredningsuppdrag och rena brandkorsutryckningar.

Jag för min del behöver minst 4 veckor, men helst 5 veckor ledigt i ett sträck för att känna att jag verkligen vilar upp mig. Tack och lov så har jag fyllt 50 och har 32 semesterdagar :D

/Lizzie
 
Sv: Hur lång semester

Fyra veckor har jag för mig. Tror det är därför man enligt semesterlagen har rätt till fyra sammanhängande veckor på sommaren.

Sen beror det väl på personen, jobb, situation etc vad man personligen behöver.
 
Sv: Hur lång semester

Hur många har egentligen fyra veckors sammanhängade semester? Det skulle bli total kaos om alla på mitt jobb faktiskt tog det varje sommar. Någon kan göra det varje år men resten tar max två veckor åt gången. Är fullt medveten om att man har laglig rätt till det men hur många har en arbetsplats där alla kan göra det egentligen (utom där man har motsvarande "industrisemester"?
 
Senast ändrad:
Sv: Hur lång semester

kl , jag har precis haft en veckas semester o behöver en till för att vila upp mig från den ;) .....börjar på måndag :D , men jag gillar mitt jobb så det gör inget
 
Sv: Hur lång semester