Hur lång tid tar det?

M

My Precious

Har precis börjat att träna NH med mitt nya ungsto, en tuff tjej som inte ger sig i första taget. Ville prova en annan väg än jag gjort tidigare och blev ganska frälst direkt måste jag säga. -Superkul var det! Vi har egentligen bara tränat tre pass än ( började me de sju lekarna, leker kamratleken flitigt) efter jag är klar med passet är hon underbar, sänker huvudet och tuggar. Men nästa dag tycks hon lixom ha glömt bort vad vi gjorde dagen därpå.
Skall det värkligen vara så? Det kanske tar ett tag innan det "sätter sig".
Förstår att det är olika för olika individer men lite marginelt så...
 
Sv: Hur lång tid tar det?

NH är ingen träningsform utan en livsstil.
Ett sätt att hantera sin häst i vardagen.

Så att säga hur lång tid det tar är eg omöjligt.
Det är licksom nåt som alltid finns där.
 
Sv: Hur lång tid tar det?

Det är roligt att du funnit din väg till dessa tankar om hästhantering.


Vad du kommer att få mer insikt i framöver förhoppningsvis, är att det finns ingen tidsaspekt för hur länge något tar.

Det är helt och hållet upp till dig och den häst som du väljer att lära känna och etablisera kommunikation och relation med.

Det kan ta en vecka för person A medans det kan ta en månad för person B.
Hästar är individer och de ser även oss som individer.
Deras reaktion kommer baseras på din kunskap och de val du gör.


Jag önskar dig lycka till.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 932
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 009
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 493
Senast: s957
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 170
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp