Hur lång tid??

Capricorn

Trådstartare
Hur lång tid dröjer det ungefär för en häst att ställa om sig till nya rutiner??
Har fått hem ett sto nu som är lite nervös av sig. Vet inte om jag skall börja rida henne innan hon kommit in lite mer i vår rutiner eftersom hon är lite nervös. vad tycker ni??
 
Sv: Hur lång tid??

Det är väldigt individuellt. Det bästa är nog att bara känna efter, och börja försiktigt. Det kan dröja ett år tills hästen helt acklimatiserat sig, men att börja rida brukar man kunna göra ganska snart. Men som sagt, det beror på individ:D
 
Sv: Hur lång tid??

Hej!

Jag har precis börjat inse vem min nya häst är. Det tog ca 6 månader innan hon landade ordentligt och blev den häst de tidigare ägarna beskrivit. Jag började rida henne ganska tidigt eftersom tidigare ägarna inte trodde hon skulle bli nåt snäll av att vila.

Gamla hästen brydde sej inte nånting om att flytta..

/ Lavinia
 

Liknande trådar

Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
163
Senast: skiesabove
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
894
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
619
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag har inackorderingar och med jämna mellanrum behöver jag påminna några av dem om att hålla ordning. När det har varit något som...
Svar
16
· Visningar
1 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp