Hur lång till stallet?

caradan

Trådstartare
Hur lång tid tar det för er att ta er från er ytterdörr tills ni öppnar stalldörren?

Har innan haft max 15 min men oftast inte mer än 5-10 min men funderar nu på ett ställe som tar 30 min (3 mil) enkelväg.
Men blir det för långt.
Bara resan tar ju 1h sammanlagt och sen då typ 3-4h i stallet oxå är det hållbart med familj?
 
Typ 40 minuter om det inte är så mycket bilköer. Fungerar nu då jag inte är där varje dag, men hade jag varit det hade det inte fungerat.
 
Jag har 1 km till stallet, cyklar dit på runt 5 minuter.

Har tidigare haft cirka fyra mil med kollektivtrafik, där kan vi snacka om att slösa med tid. Hade aldrig fungerat i dagsläget men när jag var yngre utan något/någon som väntade hemma så gick det.

Är du verkligen i stallet 3-4 timmar? Känns väldigt mycket.
 
Jag har en minut…

När jag haft längre än 20 min har jag bara varit där 2-3 ggr/vecka (unghäst som inte reds).
 
Har 5 km så beror på om jag cyklar eller åker bil.
Vill absolut inte ha längre än så.
 
Jag har 1 km till stallet, cyklar dit på runt 5 minuter.

Har tidigare haft cirka fyra mil med kollektivtrafik, där kan vi snacka om att slösa med tid. Hade aldrig fungerat i dagsläget men när jag var yngre utan något/någon som väntade hemma så gick det.

Är du verkligen i stallet 3-4 timmar? Känns väldigt mycket.

Jag är ofta i stallet den tiden.
Mockar, spånar, byter vatten i hagen, borstar ordentligt före och efter, rider minst 1 timme, kanske plockar fram bommar som sen ska plockas undan, putsar grejer osv
Stallet är ju livet 😍
 
Jag har 1 km till stallet, cyklar dit på runt 5 minuter.

Har tidigare haft cirka fyra mil med kollektivtrafik, där kan vi snacka om att slösa med tid. Hade aldrig fungerat i dagsläget men när jag var yngre utan något/någon som väntade hemma så gick det.

Är du verkligen i stallet 3-4 timmar? Känns väldigt mycket.
Inte alltid man är där så länge kanske men oftast så tycker jag att minst 3h iafl varav ca 1h ridning.
Sist skulle jag bara till stallet lite snabbt och var hemma 4h senare 🤣
 
Det tar mig ca 25 min dörr till dörr dit och 20 min hem (då cyklar jag i ganska maklig takt, typ alla cyklar om mig 😳 tror jag ska kunna träna upp mig till att ta det på en kvart så småningom). Jag har inte provat det men kollektivt finns också och då ska det ta ca 35-45 min med ett byte. Jag har en foderhäst och är i stallet varje dag, jag brukar behöva minst 3 timmar inklusive ridning, men ibland blir det mycket mer, det finns ju alltid grejer att fixa med. Jag brukar tänka att idag ska jag borsta snabbt men antingen är det precis den dagen han har rullat sig i lera eller så är det det här att han smyger runt med sin sammetslena mule och vill gosa hela tiden medans jag ryktar 🥰 Han är så himla gullig att jag inte kan motstå att bara vilja spendera en massa tid att mysa med honom och så är han så fin när han glänser.
 
1 minut kanske? Har hästarna hemma.

Tidigare så tog det 20-30 min till stallet. Funkade bra för mig men jag har inte haft familj att tänka på. Allt beror lite på vad som ingår i stallet kan jag tänka mig. Kan man köpa till mockning så sparar det en del tid
 
5 min med bil, 15 om jag går. Stod ett tag på anläggning med ridhus 25 min bort men valde bort det pga restiden. Nu kan jag ta stallet på väg från jobbet, smidigt!
 
Hur lång tid tar det för er att ta er från er ytterdörr tills ni öppnar stalldörren?

Har innan haft max 15 min men oftast inte mer än 5-10 min men funderar nu på ett ställe som tar 30 min (3 mil) enkelväg.
Men blir det för långt.
Bara resan tar ju 1h sammanlagt och sen då typ 3-4h i stallet oxå är det hållbart med familj?
Till ridskolan: 25-35min när jag cyklar, 10-15min med bil
Till medryttarhästarna: 15-25min (ca 2mil varav mycket grusväg) med bil, kommer ta ca 35min till våren när jag ska åka moped dit.
Det är ju olika för alla hur mycket tid man har, beroende på hur familjen ser ut och hur mycket man jobbar mm. men det är klart att det är lättare att ha det närmre. Kan ju vara värt längre resa om du sparar in mycket tid på att det är smidigare på den nya anläggningen eller mycket bättre möjligheter med t.ex. ridhus där.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 959
Senast: Linda_A
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: mamman
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 641
Senast: SiZo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 033
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp