Hur långa är ni?

bagdrop

Trådstartare
Efterlyser bilder på islandshäst-ekipage! :)
Det vore supersnällt om ni ville posta bilder på er och era islandshästar + er längd och hästens mankhöjd.
Red islandshäst tidigare, hade sedan paus och red lite storhäst istället och nu då jag funderar på att skaffa ny islandshäst blev jag lite orolig över om jag kommer se för lång ut, och vilken storleks islandshästar jag ens borde kolla på? :crazy: Jag vill ju att det ska se trevligt ut. Jag vet redan att jag inte är för tung, endast längden jag funderar på!
 
Så roligt att du funderar på att börja med islandshästar igen! Jag började med ponny/storhäst i 10 år innan jag fullt bytte till islandshäst, och jag har haft komplex över min längd, något som inte var så lätt när man hörde storhäst människornas åsikter om islandshästsporten. Så jag vet hur det känns att vara osäker på om det ser konstigt ut, men jag tycker inte att du ska vara det. Du kan ju kolla mest på 140+ för din egen skull om det känns bäst. Min häst är runt 143-146 och jag är 178, hittade ingen bättre bild på oss i nuläget, men du får ett hum i alla fall. Han är ganska rejäl och känns stor att rida.
49535961_230739714480495_6079994681045811200_n.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 660
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 259
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 024
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp