Hur långt är ett ponnylopp?

Körde de inte ponnyrace med dockor på ryggen nåt år :confused: i någon matineföreställning
I Stockholm horseshow så är det riktiga barn (och det tror jag det alltid har varit). Dockor brukar man ibland se i cirkusföreställningar och ibland engelska evenemang.
Det var just att det var så odramatiskt som gjorde det hela väldigt underhållande, hade barnen blivit skadade eller kaos utbrutit hade jag såklart inte skrattat.. Men nu ställde de sig lika fort och borstade bara av dammet och ponnyerna körde vidare utan att reflektera något alls över att det fattades något på ryggen.. Ja jösses, charmigt som attan var det iaf 😂 och all heder åt ungarna, tuffa små rackare 😊
var bara en vuxen som skadade sig .... inte lika stryktåliga
 
I Stockholm horseshow så är det riktiga barn (och det tror jag det alltid har varit). Dockor brukar man ibland se i cirkusföreställningar och ibland engelska evenemang.

var bara en vuxen som skadade sig .... inte lika stryktåliga

Ett år var det dockor fastspända i sadlarna på några (tre tror jag) shettisar på SIHS. Det var inte "riktiga" loppet alltså utan nån mer skämt-grej. Har sett det nånstans, vet inte om det var på Youtube eller nån annanstans. Var när det var i Globen iallafall
 
Tack för info! Jag inser att jag borde ställt alla frågor för längesedan, för nu är boken (det handlar om Mulles dagbok #7, Mulle i full galopp) nästan klar och jag kan inte ändra i den - deadline var i måndags...! Så det kommer att bli en bok med en del faktafel, inser jag. Jag hoppas innerligt att jag inte blir sågad vid fotknölarna... Mulle har inte kvalat... (men Molly har Ponnyryttarlicens!)

Have mercy...!!!

PS. Den släpps till våren! DS.
Men vad glad jag blev att Mulle lever vidare!
 
I min värld så är Mulle större än kategori A. Molly verkar vara alldeles för gammal för att rida A-ponny. Min världsbild har krackelerat ;)
Haha!! Ja, jag hade också tänkt mig honom som en liten B-ponny egentligen, men tydligen (...) är han på max för en A-ponny. Tecknade omslaget med shettisarna innan jag tänkt färdigt...! Molly är nog 11 år så hon är ok :D
 
Haha!! Ja, jag hade också tänkt mig honom som en liten B-ponny egentligen, men tydligen (...) är han på max för en A-ponny. Tecknade omslaget med shettisarna innan jag tänkt färdigt...! Molly är nog 11 år så hon är ok :D
B (och C och D) ponnyer tävlar ju också i ponnygalopp ;-). Det har faktiskt förekommit lopp för mini-B också om jag inte minns fel.
Vad jag tidigare skrivit om shettisar kan även gälla för B-ponnyer, fast kanske mer förr när det var många russ som tävlade i galoppen, numera är de ofta av lite ädlare modell.
Molly klarar åldersgränsen.
 
B (och C och D) ponnyer tävlar ju också i ponnygalopp ;-). Det har faktiskt förekommit lopp för mini-B också om jag inte minns fel.
Vad jag tidigare skrivit om shettisar kan även gälla för B-ponnyer, fast kanske mer förr när det var många russ som tävlade i galoppen, numera är de ofta av lite ädlare modell.
Molly klarar åldersgränsen.
Jo, jag vet. Det som hände var att jag tecknade omslagsbilderna flera månader innan jag skrev boken (så fungerar det, då de ska in i diverse kataloger...) och tecknade Mulle med ett gäng shettisar på banan. Jag tänkte inte längre.....
 
Fast är Mulle ens nationsbaserad? Jag har aldrig tänkt på Mulle som typisk svensk i Sverige, utan han platsar väl över hela världen och i tex England lär det inte vara samma regler för ponnygaloppen som i Sverige. ;)
Tror inte att shettisar förekommer i normala ponnylöp (derar ponnyer ser mer ut som små fullblod och tror den minsta klassen är typ stor B/C) - men kan ju säkert finnas rasföreningar som anordnar löp för mindre ponnyer.
 
Fast är Mulle ens nationsbaserad? Jag har aldrig tänkt på Mulle som typisk svensk i Sverige, utan han platsar väl över hela världen och i tex England lär det inte vara samma regler för ponnygaloppen som i Sverige. ;)
Hmmm, Mulle är nog rätt svensk tror jag - och finsk! I Finland heter han Polle och är jättepoppis :heart Han testkördes en tid (för jättelängesen) i England men det blev ingen höjdare. Ingen begrep vad den vita flodhästfiguren egentligen skulle föreställa, och hästhållning och ridning är ganska annorlunda i England. Där är det Thelwell som gäller :D
 
Tror inte att shettisar förekommer i normala ponnylöp (derar ponnyer ser mer ut som små fullblod och tror den minsta klassen är typ stor B/C) - men kan ju säkert finnas rasföreningar som anordnar löp för mindre ponnyer.
Såvitt jag vet finns det ponnygalopp för kategori A.
Shetlandssällskapet gratulerade nyligen årets SM-segrare i den kategorin på sin facebooksida... Och det är INTE rasföreningen som arrangerat det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
585
Senast: Bapelsin
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
670
Senast: Robina
·
Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 277
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp