Hur långt har du till stallet?

Hur långt har du till stallet?

  • Har hästarna hemma/på gångavstånd

    Röster: 49 35,3%
  • < 5 minuter med bil

    Röster: 12 8,6%
  • 6-10 minuter med bil

    Röster: 15 10,8%
  • 11-20 minuter med bil

    Röster: 39 28,1%
  • 21-30 minuter med bil

    Röster: 18 12,9%
  • 31-45 minuter med bil

    Röster: 4 2,9%
  • 46-60 minuter med bil

    Röster: 1 0,7%
  • > en timme med bil

    Röster: 1 0,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    139
Jag brukar tänka att det är 10 minuter, men "tyvärr" är det 12. ;)
Egentligen ligger det rätt bra till, förutom att det är en bit från där bussarna går eller "stora vägen". Tar ca 30 min att gå från bussen (och 2-3 min att köra från busshållplatsen...) vilket gör att jag alltid "måste" ha någon som kör. :down:
 
Men att räkna bil är lite fusk för jag har ingen bil. När jag lånat bil har det tagit ungefär 12-15 min.

Med buss: Minst 45 min med 1 byte.

/Lavinia
 
Jag brukar tänka att det är 10 minuter, men "tyvärr" är det 12. ;)
Egentligen ligger det rätt bra till, förutom att det är en bit från där bussarna går eller "stora vägen". Tar ca 30 min att gå från bussen (och 2-3 min att köra från busshållplatsen...) vilket gör att jag alltid "måste" ha någon som kör. :down:

Men att räkna bil är lite fusk för jag har ingen bil. När jag lånat bil har det tagit ungefär 12-15 min.

Med buss: Minst 45 min med 1 byte.

/Lavinia

Ursäkta :o Det har gått för lång tid sen jag flyttade tillbaka till landet igen så jag glömde av kollektivtrafik ;) Det var faktiskt ganska korkat av mig...
 
Har 10 min med bil.

Skulle jag åka kollektivt skulle det ta 15-20 min med bussen och sen får jag isf antingen gå sista biten på 10 min eller fixa en cykel som tar 3 min. Däremot går inte bussarna mer än en gång i timmen och sen ett längre uppehåll mitt på dagen så det skulle bli en massa passande på bussen och planerande. Så även om det är möjligt att åka kollektivt så är bilen bra mycket smidigare.
 
Jag bor ju i sthlm så jag har tyvärr ganska långt för att hästen ska kunna vara häst utan att det kostar multum. 3,5 mil ungefär. Men mkt är motorväg och sen är det 70-väg. Det som avgör om det tar 30 eller 1:30 är trafiken och rödljusen. Runt 40 brukar jag räkna med.
 
Nästan exakt 20 minuter, 90/70-sträcka hela vägen förutom sista 5 minuterna på grusväg i skogen. Brukar spendera tiden med att lyssna på podcasts så det inte känns som helt bortkastade 40 minuter/dag. Var fram tills årsskiftet bortskämd med 7 min till stallet på dagar med mycket trafik så jag tycker att det känns som evigheter nu.
 
Lite mer än 3 mil till medryttarhästen och tar ca 30 min enkel väg O mestadels motorväg.
Ca 7km till ridskolan, tar ca en kvart :)
 
Är i två stall men..
Till det ena tar det väl ca. 25 min med bil, 1,5-2 h kommunalt med 2 byten...
Till det andra tar det ca. 40 min med bil, och tänker inte ens försöka åka kommunalt :angel: (Skulle väl i runda slängar ta 3 h enkel väg eller något sånt, med typ 5 byten!)
 
Just nu har jag 2,4 mil enkel. Bor i Sthlm så ja, det blir inte närmre än så. Men får vi huset vi budar på just nu så blir det ca 2 km :banana:.
 
Valde 11-20 minuter med bil. 8km sommartid, 9-10km under den del av året då det är mycket snö och (framför allt) is - då svänger jag av snäppet senare så att det blir kortare sträcka på grusvägen iom att den inte alltid är..hrm..välplogad när väglaget är riktigt skit.
 
Strax över 20 min med bil. Försöker dock åka buss för det mesta och då tar det runt 45-60 minuter, eftersom bussen går en liten omväg samt att jag har ett byte.
 

Liknande trådar

Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
345
Senast: Monimaker
·
Gnägg Kanske alldeles för tidigt att fråga...🙈 Men ändå, hur brukar ni julpynta i stallet? Nu när vi har en egen ponny kan vi ju fixa som vi...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
599
Senast: valy
·
  • Artikel
Hästnyheter Besöket i stallet en av veckans höjdpunkter för kompisarna Rickard Andersson Frese och Aurora Leksell. Med hjälp av hästarna får de både...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp