Hur långt pendlar du per dag?

alazzi

Trådstartare
Många här bor antagligen lantligt och har långa pendlingsresor. Var går din gräns? När måste man vara beredd att flytta för jobb?
 
beroende på trafiken kan det ta allt mellan 1-2h enkel väg för mig att ta mig till/från jobbet. Upp till 1½h är ok, men de dagar Essingeleden är en parkeringsplats undrar jag verkligen vad jag håller på med.
Min "räddning" är att jag kan jobba hemifrån åtminstone 2ggr/vecka så det är inte varje dag jag behöver åka till kontoret.
 
Bor ca 20-25 min från staden där jag jobbar, ca 15 från närmsta samhälle med affärer o dyl.

Jag personligen hade inte pallat att ha mer än max 35-40 min pendlingstid enkel väg (om jag behövde vara på jobbet varje dag och inte har möjlighet till någon form av distansarbete på deltid), då hade jag antingen fått flytta eller skaffa nytt jobb.
 
Bor i en förort till Stockholm. Har 5,5 mil till jobbet. Kommunalt tar det 1.5h. Åker jag bil tar det ca 45-60min beroende på trafik. Åker aldrig bil i rusningstid för då skulle det ta oändligt lång tid.

Runt 1h-1,5h är rätt normal pendlingstid där jag bor.
 
Jag jobbar hemifrån i alla fall fyra dagar av fem. När jag åker in till kontoret tar det upp till 40 min dörr till dörr, kollektivt utan byten. Är alltså extremt privilegierad och har blivit bortskämd så nu vet jag verkligen inte var min gräns går. Om jag blir av med jobbet så skulle jag absolut söka motsvarande i första hand, men om det inte går så ... ?
 
Många här bor antagligen lantligt och har långa pendlingsresor. Var går din gräns? När måste man vara beredd att flytta för jobb?
Pendlar väl typ en timma. Cykel 5 km, tåg 8 mil, tunnelbana X mil.
Dvs 15 minuter + 38 minuter + 10 minuter och lite spring emellan.
 
Pendlar ca 45 minuter enkel resa, men jobbar mycket hemifrån. Bor på gård utanför större stad, nära kusten.
 
Jag har 1,5 h enkel väg, men sover cirka 2-3 nätter i veckan i den andra staden och jobbar hemma övriga dagar.
 
Bor norr om Stockholm och jobbar på en annan ort norr om Stockholm. Kommunalt tar det knappt en timme enkel väg, om pendeltåget är i tid. Med bil tar det 30-40 minuter från dörr till dörr då jag kör emot trafiken. Tar oftast bilen eftersom jag åker till stallet efteråt.

Min gräns går vid en timme enkel resa med bil.
 
Jag har 2.5 mil till jobbet. Kör varje dag och det tar ca 25 minuter. Hade haft en maxgräns på en timme eftersom vi har djur hemma som inte ska vara ensamma för länge.
 
20-25 min med bil eller 40-60 kollektivt. Varierar lite beroende på dag och så om jag tar bil eller kollektivt. Allt över en timme enkel väg är för mycket för mig.
 
Pendlar väldigt sällan då jag för det mesta jobbar hemifrån. Har 1,5 timme enkel väg till närmaste kontor, men om jag "gör mig besväret" att pendla är jag oftast hos kund, och det kan vara både närmare och längre ifrån.

Skulle inte vilja lägga mer än runt 40 min enkel väg om jag skulle pendla varje dag.
 
30 minuter från dörr till dörr. Reser med kollektivtrafik + cyklar. Ska dock flytta till min arbetsort och kommer då ha cirka två kilometers cykelväg :) Min gräns är flytande utefter möjlighet att arbeta hemifrån osv.
 
8 minuter med buss eller gå 25 minuter. Tagit konsekvenserna av att jag aldrig kommer få köra bil och tycker kollektivtrafiken fungerar för dåligt med ständiga ombyggnationer i den här stan för att jag ska stå ut. Så har helt enkelt sett till att jag både jobbar och bor i centrala stan numera och skulle aldrig orka pendla någon längre sträcka igen. När jag var yngre hade jag som mest 1,5 timme enkel väg och det var i längsta laget. Till ridskolan har jag cirka 45 minuter enkel väg men det är ju inte varje dag.
 
Jag har 40 - 60 minuter enkel väg med buss och tåg, när allt flyter. Jag bor i en stad och pendlar till en annan stad. Det sämsta är alla byten, 3 st. på sträckan. Det är jobbigare än tiden det tar.
 
Nu är jag långtidssjukskriven men annars tar det 10 minuter med bil. 50 minuter med buss och gå från stationen.
Då tar det 25 minuter att gå från stationen till jobbet i bra förhållanden. Har det snöat tar det dubbel så lång tid eftersom det oftast inte är plogat.
Kan tilläggas att jag aldrig väljer bussen eftersom det är dyrt och jag inte uppskattar att gå i livlig trafik utan trottoarer.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 688
Senast: Ramona
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 596
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp