Bukefalos 28 år!

hur lever man på 22 kvm?

M

MalinArnells

lägg in bilder från era små ettor :)

eller bara tips på hur man klarar sig med så liten yta.
gärna tips på bra förvarig osv..
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

Nu bor jag inte kvar där längre, men förra året hade jag en lägenhet på 24 kvm. (Bilddagbokenbilder)
Min gamla tv-hörna
13270_1188588116.jpg

Min skrivbords/datahörna. Hade en sekretär då, så jag hade lite kläder i lådorna.
62293_1188588130.jpg

Hade sovalkov i lägenheten
17173_1188588141.jpg

Innanför denna lilla dörröppningen fanns "köket". Fast det var kanske 3 kvm stort eller nått, så det var inte speciellt bra.
60944_1188588029.jpg


Ute i hallen hade jag även tre garderober där det mesta fick plats.
Och under sängen hade jag ett par lådor på hjul.
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

Jag bor litet, dock inte SÅ litet (35kvm).
Har ett tips för att få extra förvaring - jag byggde upp min säng. Inte som en loftsäng utan bara uppbyggd.
I fotänden har jag en skänk (82cm hög) och i huvudänden två ställbara ben från Ikea. Detta har gjort att jag har plats för massor med kartonger med prylar under sängen, en "garderob" och typ strykbräda etc. Ut mot rummet har jag sedan ett draperi som skymmer "förrådet"

Jättebra tycker jag!
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

Dom ligger på bilddagboken, så du måste ha ett fönster öppet med bilddagboken.se samtidigt för att se bilderna.
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

Jag levde tillsammans med mitt ex i en 27 kvm "stor" lägenhet.
Jag tyckte det fungerade rätt okej ändå. Det var dock bättre och enklare innan han flyttade in och jag bodde ensam :angel: .
Mitt tips för att få plats med alla saker är att vara klurig och tänka smart, hela tiden. Försöka använda varenda utrymme för förvaring, utan att det ser belamrat ut.
t.ex ovanför dörren när man kom in i kokvrån så skruvade jag upp ett skåp där man kunde ha grejer som man inte använde varje dag.
På något konstigt sätt fick jag plats med hela mitt boende, plus en stor fågelbur och ett 100 l akvarium..

Bild kan komma senare :)
Idag bor jag i ett 120 +++ kvm stort hus... :D
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

En fråga: var åt du?

Beundrar alla som kan klara av att bo så trångt. :bow:
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

åh, de låter ju smart! :)
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

lådor under sängen eller bygg upp den så du får in typ en byrå på höjden..då kan stoppa in MASSOR under sängen
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

Haha jaa, jag hade ju ett köksbord (det lilla vita) men oftast satt jag framför tvn med tallriken på dvd-stället... :D
Jag bodde ju bara där i sju månader så då funkade det! Hihi.
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

Min lägenhet är på 27 och de där extra 5kvm gör nog mycket, men, men.
Det finns lite bilder i Compact living-tråden.
Mitt tips är nog att tänka över vad du behöver. Jag har t.ex. bara ett litet, utfällbart matbord med två pallar under. Det passar perfa (har t.o.m. haft middagsbjudning flera ggr :p). Istället har jag prioriterat arbetsplats för min stationära dator..

Vad jag gjorde när jag skulle flytta var att inspirationssurfa på hemnet.. Så det kan vara ett litet tips! :)
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

jag bodde i en 1a med pentry på 20,9 kvadrat i 1½ år ;).

det stora pluset med den var att den hade en härlig balkong på 6 kvadrat som gjorde att iallafall på sommaren så kändes lägenheten betydligt större!

jag hade 3 olika möbleringar under tiden.
Vintertid hade jag denna, då blockerade sängen balkongdörren, och på sommartid ställde jag sängen med kortsidan i hörnet. fotöljen fick plats i fotänden ändå.

lgh.jpg


köket, jag hade ingen ugn inbyggt, men köpte en "bärbar" ugn som jag hade ståendes i ett skåp och som endast togs fram vid använding :). vilket var jobbigt eftersom det knappt fanns någon bänkyta.
köksbordet kunde fällas ner mot väggen.
DSC00024.jpg


provade även att ha sängen i detta hörn, men det var den möbleringen som var minst bra.
IMGP0117.jpg


från hallen sett
IMGP0116.jpg


med "vintermöblering"
DSC00156.jpg



jag gjorde väl inte som man borde, sänglådor och använda väggarna osv. men klarade mig rätt bra ändå :). i hallen hade jag 1 bred garderob med överskåp och där rymdes alla mina kläder. hade brevid den ett litet städskåp.

trivdes bra i min lilla lägenhet men det är inget jag skulle ha velat bo i i flera år...
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

Bodde på 21 kvm i två år och tyckte att jag hade gott om plats! Hade loftsäng o det är ett hett tips! (om du inte rullar runt mycket när du sover) under loftsängen hade jag soffan, under soffan hade jag två förvaringsboxar. I resten av rummet hade jag ett matbord för 4, tv o bokhylla. Hade laptop på den tiden så matbordet fungerade som matplats/datorbord/skrivbord. Fanns även tre garderober i lgh och rymligt badrum, det enda jag saknade var en städskrubb men i huset fanns centraldammsugare.

Som sagt, kändes inte trångt! Tyvärr har jag inga bilder från den tiden...
 
Sv: hur lever man på 22 kvm?

men det där var ju jättefint! Hur har du gjort med själva gardinerna vid sängen? är de fastsatta i taket eller?
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 066
Senast: skiesabove
·
Trädgård & Växter Snart är det vår, och med våren kommer gräsklippningen igång. Vi hade en robot förra året, men den orkade inte med hela gräsmattan. Vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 040
Senast: sthu
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
317
· Visningar
20 328
Senast: Amha
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp