Hur livet för ett 10-årigt hbl kan te sig

Har hästen mått så dåligt som du skriver så är det nog inte allt för konstigt att hon inte ville bli dräktig!
Trots allt så väljer ju hästen själv om hon klarar av att bära fram ett föl... I alla fall fysiskt!

Jag önskar att jag hade pengarna och tiden... då skulle mitt stall vara fullt av liknande fall. Alla förtjänar en andra chans, även om man till sist måste ta bort hästen.
 
Som _Dieldi_ skrev så kan jag inte ha hästen kvar, hur mycket jag än vill. Dels är det en ekonomisk fråga då hon äter för två, dels är det en human fråga. Jag kan inte använda henne till något och hon kommer bara att gå och skrota, vilket hon inte är så lycklig av (ett fullblod kräver mycket). Dessutom kan hon bara gå ihop med vita hästar, som tur är har jag en 2-åring som är mestadels vit, än så länge. Jag kan inte lasta henne, så hon är låst här... Hon mår också mycket dåligt av detta, har tre gånger så hög stressnivå som en vanlig häst, pga att hon inte ser och jämnt måste vara på helspänn.

Så därför låter jag inte henne lida mer och vägrar häva köpet, trots att vi förlorar pengar på det... Hästars värn är jättebra, men jag litar icke tillräckligt mycket på dem för att de ska få min häst, hon har det bärt i Trapalanda´.

Tack så mycket för omtanken ändå, tyvärr är det ju så att hon inte skulle fått bli vuxen öht...

MVH Emma och Sessan.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 233
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
932
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 888
Senast: Stereo
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp