Hur märka ridskolesadlar med namn?

Diremone

Trådstartare
Söker tips och idéer på hur man på ett hållbart sätt kan märka ridskolesadlar med hästarnas namn. Tejp används vet jag, finns det någon bra tejp som inte lämnar märken när den sedan tas bort? Eller sitter någon inne på någon annan bra lösning? Måste gå att ta bort utan att lämna märken.
 
Söker tips och idéer på hur man på ett hållbart sätt kan märka ridskolesadlar med hästarnas namn. Tejp används vet jag, finns det någon bra tejp som inte lämnar märken när den sedan tas bort? Eller sitter någon inne på någon annan bra lösning? Måste gå att ta bort utan att lämna märken.
På en del sadlar finns det ringar att fästa svanskappa/hjälptygalr/packpåsar i. Jag har sett en del sadlar med vanliga namnbrickor fästa där. Det är nog mer vanligt på Islandssadlar än många andra.
 
Vanlig nyckelring med lapp som man namnmärker. Brukar köra de på täcken hänger fast dem där de passar, när täckena ska användas av någon annan häst byts lappen ut.
 
Jag har gjort sånna här för att märka upp min hästs täcken (på bilden en flärp för att visa var bogspännet ska sitta, men har andra med hennes namn på andra ställen). Skulle funka på sadlar också så länge det finns en ring. Läder med lasergraverad text 😊
30B2BCF9-8467-47FA-BB96-3C97C878E26C.jpeg
 
Vanlig nyckelring med lapp som man namnmärker. Brukar köra de på täcken hänger fast dem där de passar, när täckena ska användas av någon annan häst byts lappen ut.
Har också funderat på sånna, de funkar ju till tränsen, men rädd att de ev kommer skava på sadlarna då enda stället att ev. fästa dem på många är I de små ringarna framför låret/ljumsken på ryttaren 🤔
 
Jag har gjort sånna här för att märka upp min hästs täcken (på bilden en flärp för att visa var bogspännet ska sitta, men har andra med hennes namn på andra ställen). Skulle funka på sadlar också så länge det finns en ring. Läder med lasergraverad text 😊Visa bifogad fil 76669
Käckt, kanske kunde va nått. Vart har du beställt dem? 🙂
 
Ridskolan jag rider på har nr brickor med stansade nr fäst med en liten nyckelring på sadel och träns, där varje häst har ett tilldelat nummer.
 
Det finns ju såna små brickor i metall med olika former (runda, ovala, hjärtan) där man kan skriva namn eller nummer. Tänker att det är smidigt om varje häst har ett nummer, då behöver man inte kassera eller köpa ny bricka om någon häst byts ut. Vi har ett hjärta med namn på ponnyns träns. Går ju ha vanlig sån lite nyckelrings ring som man trär på i stället för sånt stort spänne som vi har.
 

Bifogade filer

  • D3C8F84A-66F3-4612-BE5E-443A3C4645A9.png
    D3C8F84A-66F3-4612-BE5E-443A3C4645A9.png
    591,9 KB · Visningar: 42
Har också funderat på sånna, de funkar ju till tränsen, men rädd att de ev kommer skava på sadlarna då enda stället att ev. fästa dem på många är I de små ringarna framför låret/ljumsken på ryttaren 🤔
Ingen aning aldrig prövat på läder men tänker att de är ju runda utan hårda hörn. På mina huvudlag har jag små plastskyltar med nyckelring jag köpt med deras namn på.
 
Håller med om att det är bättre att skriva nummer än namn, så slipper ni byta ut och köpa nya brickor om en häst byts ut eller en ny kommer.
 
Ridskolan jag rider på har nr brickor med stansade nr fäst med en liten nyckelring på sadel och träns, där varje häst har ett tilldelat nummer.
Har funderat på något liknande.. Vi har nyckelringsbrickor på tränsen, men är rädda att det ska skava på sadlarna så det blir märken 🙈
Var på sadlarna fästs nyckelringar på din ridskola?
 
Har funderat på något liknande.. Vi har nyckelringsbrickor på tränsen, men är rädda att det ska skava på sadlarna så det blir märken 🙈
Var på sadlarna fästs nyckelringar på din ridskola?
I de små ringarna vid framvalvet, är inte fullstora nyckelringsringar utan små
Hittade bara bild från hur de ser ut på tränsen, men samma strl på ring o bricka på sadeln
20210830_175454.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
616
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
644
Senast: Sorgsen
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 262
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 722
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp