Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Det värsta jag har gjort var att bryta ett revben på 2 ställen.
Jämfört med den smärtan så var mina 3 förlossningar bara bagateller.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Förhoppningsvis kommer jag att beskriva den som det BÄSTA jag gjort, det värsta hoppar jag gärna över, vill inte förknippa smärta och ångest med dagen då min bebis ska födas.

Men det BÄSTA tar överhanden!!

Sen måste jag nog ta tillbaka det värsta, då min rotfyllning var 100 gånger värre...;)
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

*kl*

Alla ni som "förespråkar" snitt: Har ni tänkt på alla komplikationer som kan tillstöta (ibland flera år efteråt)? Bukhinnebråck, blodproppar, infektioner, maghinnan växer ihop med andra organ i magen, i vissa fall även tarmvred. Dessutom så har barn som föds med snitt ofta svårare att komma igång med andningen och kan behöva ligga i kuvös i flera dygn....

Läste att komplikationer tillstöter i ca 6,8% av alla kejsarsnitt (även om en del av de jag nämnt är ovanliga), för mig är det en ganska hög siffra...
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Ja om man får tarmvred senare i livet av sitt snitt, så har ju det där med att slippa smärta gått totalt förlorat.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Helt seriöst är rotfyllning VÄRRE (smärtmässigt) jämfört med att föda barn?

Jag har rotfyllt utan några som helst problem, alltså är det värre? :)

Däremot har jag inte haft tarmvred, får man oftast det då man fått snitt?
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Ja om man får tarmvred senare i livet av sitt snitt, så har ju det där med att slippa smärta gått totalt förlorat.


Fast jag tror jag i alla fall är väldigt missuppfattad, jag vill slippa en V A G I N A L förlossning, alltså föda vaginalt pga smärtan i underlivet, smärta efteråt kan jag ta det är en annan sak, men smärta i samband med att föda och i underlivet, den kombimnationen står jag över.

jag förstår att det gör ont efteråt, som sagt, det kan jag TA men ja... inte smärta i underlivet elelr att behöva sy i underlivet, det kan jag INTE ta.:eek:
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Det enda man känner av stygnen är att tråden dras, det gör inte ens ont. Och jag upplevde ingen direkt smärta i underlivet vid förlossningen alls, bara i ryggen (och värre smärta har jag varit med om, förlossningen var rena barnleken mot att slå axeln ur led...)
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Fast jag tror jag i alla fall är väldigt missuppfattad, jag vill slippa en V A G I N A L förlossning, alltså föda vaginalt pga smärtan i underlivet, smärta efteråt kan jag ta det är en annan sak, men smärta i samband med att föda och i underlivet, den kombimnationen står jag över.

jag förstår att det gör ont efteråt, som sagt, det kan jag TA men ja... inte smärta i underlivet elelr att behöva sy i underlivet, det kan jag INTE ta.:eek:

Jag kände ingen smärta i underlivet vaken under eller efter förlossningen. Sprack lite, så de fick sätta några stygn, men det kändes inte. BM sprayade på lite bedövningsspray innan. Det enda som kändes var att det sved lite när man skulle kissa, men det gick fort över. Låg på neo några dagar och där låg en del barn som fötts med snitt och jag skulle absolut inte vilja byta plats med deras mammor, de hade ont trots smärtlindring.

Vad är sedan skillnaden på att sys i underlivet och sys i magen, med troligtvis många fler stygn och det är ju inte alla som spricker vid vaginal förlossning?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Linda Skugge är en nolla tycker jag. Riktigt dum i huvudet.

Det finns inte en enda anledning till att friska människor (nu menar jag inte de med RIKTIG förlossningsskräck) skall välja snitt. Inte en enda.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Men än en gång, det finns ju medicinskt berättigade snitt, som tex tvillingar i säte (eller en enling i säte för den delen) eller som för Calazirya skador som gör att vaginalt kan medföra risk/försämrad livskvalitet.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Vid första förlossningen sved det lite i underlivet precis när huvudet på bebis skulle ut. Det varade inte särskilt länge.
Den mesta smärtan satt i ryggen under värkarna. Men det tog epiduralen bort helt. Hade inte ont någonstans de 3½ sista timmarna av förlossningen.
Däremot fick jag en fruktansvärd huvudvärk till följd av epiduralen som varade i flera dagar.
Andra förlossningen klarade jag utan smärtlindring.
Var helt återställd direkt efter.

Eftervärkar är ju inte så kul, men det borde man väl få även efter snitt?
Och bara för att man får beviljat snitt så är man inte garanterad att slippa värkar. De kan komma tidigare än räknat.

Det var bra mycket värre att operera bort halsmandlarna.
Föder hellre barn.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

... inte smärta i underlivet elelr att behöva sy i underlivet, det kan jag INTE ta.:eek:

Just underlivet är det lättaste att bedöva.
Där så kan de ge lokalbedövning så att man blir totalt kännsellös.

Varför tycker du att det är så hemskt att sy i underlivet?
Det är ett bra ställe att sy i.
Massor av mjukdelar och oerhört bra läkning.
Och dessutom inga organ, muskler eller bukhinnor som kan ta skada.

Jag har genomgått underlivsplastik för att rätta till underlivet efter mina förlossningar.
Och det är en totalt riskfri operation som kan göras under lokalbedövning.
Där handlar det bara om att fixa till yttre mjukdelar vilket är oerhört enkelt.
Det finns inga belastningar på dessa som på buken och inga tarmar kan t.ex. komma ut.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag tycker att det går bra att välja själv och också bekosta själv. Därför att FRISKA människor skall inte ta resurser från dem som är sjuka och behöver dem. Sen om man har betalat skatt eller inte hör inte till.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Om det var riskfritt med kejsarsnitt så är det ju inget att diskutera, men nu är det inte så.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Vet du, man har liksom inte ont i underlivet under en förlossning. Man har ont i magen. DET går över så fort ungen är ute. Men om du har fött med kejsarsnitt så antar jag att det tar längre tid för smärtan att försvinna.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag kan skriva såhär, du slösar bara din & de andra läkarnas tid.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag red 4 veckor efter mitt snitt & tävlade 6 veckor efter, så jag tycker inte det var ngn jättelång återhämtningsperiod.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

*kl*

Jag känner mig helt återställd nu, 2 veckor efter förlossningen, men kondisen saknas ju ;)

Födde vaginalt och tycker inte alls det var jobbigt eller gjorde ont! Åkte hem samma dag och är igång som vanligt nu med samma saker som innan förlossningen.

Rida igen kommer jag säkert att göra när som helst och sexlusten kom tillbaka typ 3 dagar efter förlossningen ;)
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jättefint att ni alla tycker att det inte var några problem att föda, kanske därför ni har så svårt att sätta er in i andras situation.

Jag betalar gärna för mitt snitt om det är vad som krävs, så kan ju ni andra betala för den läkarvård ni behöver :smirk:

Jag har fått höra allt ifrån att jag inte är värd ett barn om jag inte kan tänka mig föda vaginalt till att jag minsann ska betala själv om jag nu vill ha snitt.

Jag kommer både sluta skriva och läsa i denna tråden, jag blir bara ledsen. Hädanefter kommer jag att sköta min korrespondens med min läkare eller vänner jag litar på.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som jag skrivit om i vinterföräldrar-tråden så får jag ett planerat kejsarsnitt första veckan i februari. Jag vet att det är fler här på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 297
Senast: Raderad medlem 142449
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 032
Senast: Whoever
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 843
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 784
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp