Hur man inte bör roa sig...

Status
Stängd för vidare inlägg.
I förrgår satt jag i soffan och tittade på förmiddagrepris av Sofias änglar och vid reklamen runt halv elva skulle jag gå ut i kokvrån och fixa kaffe. Men slog frivolt och blev liggande på golvet i stället... Jag kände efter... och insåg ganska snart att jag inte skulle kunna ta mig upp. Jag låg på vänster sida och vänster höflted var ur led... Så jag ålade runt som en daggmask i en timme på golvet för att vända mig, flytta på stolar och kravla in mellan soffa och soffbord och sträcka upp armen för att nå telefonen. Kvart över 12 ca var ÖBo och ambulanskillar på plats och brorsan informerad.

Jag hamnade på frakturmottagningen och fick vänta...
26611
 

Efter röntgen och mer morfin, fick jag adresslapp... till ortopedavdelning och vänta i behandlingrummet.
26613
 
sen äntlgen hände det mer... lite mer morfin, lite dropp o sedan ner till operation för iskruvning av höftled.
26617
 
19.15 fick jag äntligen mitt förmiddagskaffe med smörgås... och mådde klart bättre än ett par timmar innan. 20.30 åkte jag på kontrollröntgen.
26618
 
Igår 8.30 kom ronden knallande och var nöjda med iskruvningen av höftled och röntgen efter. Kl 11.30 fick jag lunch och kl 13 hämtade sjukresor mig vid entrén.
26619
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp