Hur man (inte) laddar upp inför en programridning!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man börjar med tvätta 32-fots motorbåt med högtrycksvätt så man blir riktigt blöt och kall.
Sen gör man sig iordning för att gå på 40-årskalas.
Väl där dricker man vin och dansar till klockan är nästan halvtvå.
När klockan ringer 7,45 morgonen ramlar man ur sängen och känner att det finns ingen :devil: möjlighet få i sig någon frukost förutom en halv kopp te.
Tar sig till stallet, upptäcker att man startar bland de första, snabbt ut och börja borsta hästen. Han har vaknat på fel sida och ska varken flytta på sig eller lyfta hovar, får ta en diskution och han inser jag är envisare :cool:
Får en lätt känning av blodsockerfall och rusar ut i fiket för att snabbt trycka i sig en arraksboll.
Sadlar och tränsar och ut i ridhuset. Känner redan första stegen att lilla Petter inte aaalls vill vara med idag. Praktiskt att ha spagettiben när hästen är på det humöret. Dess0tum är det några småhästar (mycket märkliga tyckte Petter) som var mer intressant titta på än lyssna på mig.
Blir en kort uppvärmning med mycket skritt.
Hoppsan hesjan så är det min tur gå in i collecting-ring, där Petter får för sig att domarbordet och staketet är läskiga, bäst leka stjärnkikare, tog ett tag få honom slappna av men det gick.
Gå in på banan är skitläskigt, men väl inne ingorerar han både staket och domarbord (tack gode gud) Travar runt lite och det känns ok tills vi får startsignal, då la Petter i handbromsen.
Det som gick bra var avsaktningen till skritt (klockren) samt vänster galopp, höger tappade jag honom och fick bara avbrott.

Klarade precis godkänt med 60% och fick kommentaren "Prydligt ridet med bra vägar, dock ngt undertempo)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp