Hur många av er?

Golden_Heart

Trådstartare
Hur många av er har flera hundar hemma, där de säger till för varandra att de vill gå ut?
Dvs det behöver inte vara nödvändigt den hunden som larmar som måste göra något, utan det kan vara någon annan.
Eller när ni har släktingar med hundar också på besök, där då era larmar för de andra hundarna också?
 
Hur många av er har flera hundar hemma, där de säger till för varandra att de vill gå ut?
Dvs det behöver inte vara nödvändigt den hunden som larmar som måste göra något, utan det kan vara någon annan.
Eller när ni har släktingar med hundar också på besök, där då era larmar för de andra hundarna också?
De kan absolut hjälpa varandra att påkalla min uppmärksamhet.
 
Nej, ingen av mina hundar har sagt till att de vill gå öht.
De har varit rumsrena, så de har inte gjort ifrån sig inne.
 
Nej, haft haft en hund tidigare som sa till när hon ville ut. De nuvarande talar varken för sig själv eller nån av de andra☺️
 
Vilken mardröm med en hund som lär sig att den får gå ut varje gång den säger till. Dessutom vill jag aldrig att mina ska behöva bli så kissnödiga eller för all del lära sig att säga till Om att gå ut bara för dom har tråkigt :)
 
Vilken mardröm med en hund som lär sig att den får gå ut varje gång den säger till. Dessutom vill jag aldrig att mina ska behöva bli så kissnödiga eller för all del lära sig att säga till Om att gå ut bara för dom har tråkigt :)
Fast hundar är ju inga robotar, ibland kan det ju hända att dom behöver ut på tider dom inte brukar gå ut på. Det är superviktigt tycker jag att dom kan lita på att man lyssnar på dom när dom vill ut. Man lär ju känna sin hund och läsa den också och då kan man förhoppningsvis läsa av den huruvida den behöver ut eller om den bara vill leka/umgås eller vad det nu är den vill. Ingen hund är ju så perfekt att den aldrig behöver ut på tider man inte räknade med. Sen vill inte jag iallafall dra ut min hund när det faktiskt inte behövs, det är onödigt för både honom och mig.
 
Fast hundar är ju inga robotar, ibland kan det ju hända att dom behöver ut på tider dom inte brukar gå ut på. Det är superviktigt tycker jag att dom kan lita på att man lyssnar på dom när dom vill ut. Man lär ju känna sin hund och läsa den också och då kan man förhoppningsvis läsa av den huruvida den behöver ut eller om den bara vill leka/umgås eller vad det nu är den vill. Ingen hund är ju så perfekt att den aldrig behöver ut på tider man inte räknade med. Sen vill inte jag iallafall dra ut min hund när det faktiskt inte behövs, det är onödigt för både honom och mig.
Men det är väl en vääldig stor skillnad på en hund som säger till när det verkligen behövs än hundar som dagligen tjatar om att gå ut !
 
Men det är väl en vääldig stor skillnad på en hund som säger till när det verkligen behövs än hundar som dagligen tjatar om att gå ut !
Att tjata och att säga till är inte samma sak enligt mig. En hund måste veta att den kan säga till när den ska ut. För mig är det självklart att jag kan lita på min hund att han meddelar mig när han vill ut. Även om han oftast inte behöver då vi har våra rutiner han har anpassat sig fint efter.
 
Att tjata och att säga till är inte samma sak enligt mig. En hund måste veta att den kan säga till när den ska ut. För mig är det självklart att jag kan lita på min hund att han meddelar mig när han vill ut. Även om han oftast inte behöver då vi har våra rutiner han har anpassat sig fint efter.
Jag tycker en hund som dagligen behöver säga till själv är dåligt skött en hund ska inte behöva bli så nödig att den behöver säga till och hade mina hundar lärt sig att jag släpper ut dom så fort dom ”säger till” hade det blivit ett jäkla spring dag som natt.
 
Men det är väl en vääldig stor skillnad på en hund som säger till när det verkligen behövs än hundar som dagligen tjatar om att gå ut !
Fast frågan var inte om hunden tjatar eller inte, utan om den säger till. Och det händer att min gör det om det är något särskilt. Som att han kan behöva gå ut oväntat, att vattenskålen är tom, han är extra bussugen ect.
Det enda han kan "tjata" om är när han inte tycker om viss mat eller när han inte tycker att särbon skämt bort honom tillräckligt med gosaker ;)
 
Men om de får magknip mitt i natten till exempel, väcker dom dig inte då?
Just det här är jag väldigt glad över att mina två gör. Båda mina hundar har lyckats få i sig något så att magarna är lite risiga just nu och natten till söndag väckte pudeln mig två gånger för att hon behövde gå ut och natten till idag väckte labbeblandningen mig två gånger för att hon behövde gå ut. Ingen av hundarna visade något tydligt innan under dagen, så framförallt första natten var jag inte beredd på att de skulle kunna behöva gå ut på natten. Men så himla smidigt att de sa till, så att det inte behövde ske någon olycka inne!

Utöver sådana här akutsituationer brukar pudeln inte be om saker, medan labbeblandningen är ganska tydlig med om hon t.ex. vill ha hjälp med att få ut en leksak som rullat in under soffan eller liknande.
 
Just det här är jag väldigt glad över att mina två gör. Båda mina hundar har lyckats få i sig något så att magarna är lite risiga just nu och natten till söndag väckte pudeln mig två gånger för att hon behövde gå ut och natten till idag väckte labbeblandningen mig två gånger för att hon behövde gå ut. Ingen av hundarna visade något tydligt innan under dagen, så framförallt första natten var jag inte beredd på att de skulle kunna behöva gå ut på natten. Men så himla smidigt att de sa till, så att det inte behövde ske någon olycka inne!

Utöver sådana här akutsituationer brukar pudeln inte be om saker, medan labbeblandningen är ganska tydlig med om hon t.ex. vill ha hjälp med att få ut en leksak som rullat in under soffan eller liknande.

Det sista gör Ruben jämt. Krafsar när han vill ha hjälp upp till sin tron i köksfönstret, gnölar om leksaker på fel ställe, gnölar om mat, gnölar mitt i natten när han vill upp i sängen och inte orkar hoppa upp på pallen. Med min kille är han extrem och vill ha hjälp med allt 😅

Men just att gå ut har han aldrig haft något behov att säga till om.
 
Jag tycker att hunden ska få gå ut också då den inte är kissnödig. Den bara har lust helt enkelt. Vi släpper ut våra nästan varje gång (nåja, den ena får nej ganska ofta för han kan var ute llt för länge ibland).

Våra säger till om de vill gå ut eller ha vatten eller en viss liggplats. Vi lyssnar oftast om det är rimligt.
 

Liknande trådar

Hundträning Planen är att sälja mitt hus och skaffa en lägenhet men då blir problemet att jag har två små bjäbbor. Om det går att träna bort...
2
Svar
32
· Visningar
2 982
Senast: kolblakkur
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 561
Senast: alicegard
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 881
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 296
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp