Bukefalos 28 år!

Hur många barn vill du ha?

kisse

Trådstartare
Rent spontant, om det inte fanns några men? (Har kollat repriser på familjen annorlunda inatt :)). 10 barn låter lite väl mycket, men 2 till vill jag gärna ha! Det skulle då bli totalt 6 biologiska, samt 2 kontaktbarn i vår familj.

Men, det finns några men...
Vårat hus klarar nog inte så många barn.
Jag vill inte stapla dem på varandra ;).
Sen det där med bil... i den vi har nu får vi plats med ett barn till.
Jag älskar mitt jobb, och vill gärna jobba ett tag till nu, och eventuellt plugga vidare.
Och så jag älskar mina hästar, vill just nu fortsätta träna och tävla. Så, det där med fler barn får vänta... :)

Men man kan väl få drömma...:angel::love:
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag har ju inga barn ännu men jag vill ha ett barn. Jag kommer antagligen vilja ha fler när jag väl har barn men jag ska skriva ett litet brev till mig själv som jag ska läsa när suget kommer;)

Jag vill fortsätta vara mig själv och eftersom jag har svårt att förstå hur jag ska ha tid/råd med ett barn så är två eller fler en omöjlighet.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag har tre nu, men är bra sugen på åtminstone en till. Tyvärr börjar jag närma mig min personliga barnfödargräns, och bär dessutom på rejäl övervikt, så det är tveksamt om jag kommer få bära och amma en till :(

Men, jag försöker gå ner i vikt just nu, så kommer jag ner i matchvikt till vintern ska vi ge det ett försök ;) eller två. Bara jag hinner innan jag blir för gammal.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag vill inte ha några barn överhuvudtaget :)! Jag har inte funnit något som helst med barn som skulle berika mitt liv, har aldrig haft något sug efter barn och är helt enkelt inte intresserad av att skaffa barn. Är likgiltig inför "barn" generellt, även om vissa individer ligger mig varmt om hjärtat. Precis som med alla andra människor (stora som små) handlar det om personkemi :laugh:.

Så jag överlåter glatt barnavlandet till de som vill :D.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Vi håller på att bygga hus och har planerat som så att 1 barn har vi redan (3 mån) = barnrum 1. Det blev komplikationer vid förlossningen med akut snitt så varken jag (nersövd) eller sambon fick vara med när hon kom. En vecka på neonatal va ju inte jättekul heller... Eftersom jag vill uppleva de där me o föda (o hela kitet) måste ja ju ha en till = barnrum 2. När vi höll på o rita o fixa med planlösningen började vi skoja lite om att nr 3 måste ha ett rum oxå ;)

Så 3 barn verkar det som ja vill ha :D

Men ska lilla tjejen bli lika hästtokig som sin mor vet ja inte om vi kommer ha råd med fler en ett :p
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag vill ha så många jag hinner få. Har två nu, tredje på väg och 30 år är jag nu.
Jag hoppas på att få minst 2 till efter den tredje.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

I mitt hjärta finns det just nu bara plats för min älskade lilla dotter.
Men ibland när jag ser små bebisar och sånt sött så blir jag lite bäbissjuk :love: Så jag vågar inte riktigt svara på den frågan
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Har inga barn just nu, och min biologiska klocka har väl inte börjat ticka heller, dock vill min man hemskt gärna ha barn, helst i morgon :D

Men om jag får välja, har ju ändå tänkt att skaffa barn någon gång, så tror jag att det endast blir ett barn. Men som andra redan har skrivit, man vet ju inte, kanske blir sugen på att skaffa fler när man väl har fått en, likväl som barnsuget kanske aldrig kommer, får se vad framtiden utvisar :)

Men en hel "flock" med ungar blir det garanterat inte, tror inte att jag hade klarat av det, är faktiskt imponerad av de som klarar det. :bow:
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Vi har sagt att vi vill ha minst en av varje, men nu har jag satt gränsen vid tre, för det är vad vårt hus klarar av... :p vi ska bygga ut vårt hus nu, men vill vänta tills jag är gravid så om vi vet om vi måste göra två till sovrum eller om vi ska göra ett sovrum och ett jättebadrum, hehe, i-landsproblem när de är som bäst...

Vi har en liten tjej nu och tänkte börja tillverka nr 2 i maj nästa år. :)
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Vi har ett barn nu ( 1 ½ år ) och det går upp & ner för mig. Ibland är jag nöjd med ett barn och ibland kan jag tänka mig en till skruttis. Sambon vill gärna ha två barn.

Det blir säkerligen två barn med ungefär 4 års mellanrum, sedan är det stopp!
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många barn vill du ha?

*kl*

Vi har en son på 1½ och hade JAGfått bestämma hade nr 2 redan legat på jäsning för leverans strax efter nyår och nummer tre hade knackat på runt 2014-2015 eller så. Som det är nu är jag dock glad om jag NÅGONSIN lyckas övertala pappan om att skaffa åtminstonde ett barn till...
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag vill ha ett barn, max två. Men vi får se hur det blir. Kommer vara glad om jag lyckas föda ett barn utan att dö på kuppen :p Känner att lusten att skaffa barn bara blir större och större varje dag som går. Ser bebisar överallt :love:
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag vill ha två ganska tätt och sedan möjligen en sladdis (säg inget till sambon än :angel:), men vi får väl se hur jag resonerar när liten (första) i magen väl tittat ut! :D
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag är gravid med första barnet och jag kanske vill ha ett till barn. Men som jag känner just nu vill jag nog inte vara gravid igen. För mig är det allt annat än romantiskt och jag bara längtar till jag får tillbaks min kropp igen, även om den blir annorlunda än förr.

Däremot tror jag att jag kommer glömma hur jag känner och kanske vilja ha ett till iaf, i så fall är det bråttom då jag fyller 40 nästa år (märkliga tanke! ;)). Vi får se!
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Finns det inga men skulle jag lätt kunna ha 10 ungar :love:

Tyvärr gör det ju det, men jag hoppas på att jag får en tredje. Det känns ändå lagom. Jag känner definitivt nu när jag har 2 att jag inte är färdig.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag vill inte ha några barn överhuvudtaget :)! Jag har inte funnit något som helst med barn som skulle berika mitt liv, har aldrig haft något sug efter barn och är helt enkelt inte intresserad av att skaffa barn. Är likgiltig inför "barn" generellt, även om vissa individer ligger mig varmt om hjärtat. Precis som med alla andra människor (stora som små) handlar det om personkemi :laugh:.
+1 på den.

Flera par i bekantskapskretsen har skaffat barn och jag blir väl mest bara avskräckt. Svärmor tjatar lite ibland men maken säger ifrån på skarpen och jag känner lugnet.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 024
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
955
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 837
Senast: orkide
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp