Bukefalos 28 år!

Hur många degus tillsammans?

Riley

Trådstartare
Jag har blivit lite sugen på att utöka min degufamilj, som idag består av en kastrerad 2½-årig hane och en 1½-årig hona som levt ihop i ungefär 9 månader.
Skulle det fungera att skaffa ytterligare två 1-åriga systrar, eller finns det risk för att de ryker ihop med den första honan? Jag vet ju att degus lever i stora grupper i frihet, men jag har aldrig hört något om vilka konstellationer (en hane och fler honor, fler hanar och fler honor, om de grupperar sig i par eller dylikt).

De har för övrigt en stor bur (180 cm hög och 70 x 40 bred/djup) med många hyllplan, leksaker och bon, så det bör inte finnas någon risk för att de bråkar pga. platsbrist.
 
Sv: Hur många degus tillsammans?

Jag har ingen aning, men i närheten finns det en djuraffär som har kanske 10-15 degus i en bur och lika många i en annan bur. (De har förövrigt kass djurhållning, om min anmälning mot djuraffären inte tog som den skulle)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Enya
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 800
Senast: Pilot
·
Övr. Katt Jag har fyra stycken. En hane och tre honor. Är helt såld på rasen. De ger en sån otrolig kontakt och glädje. Klängiga och keliga och...
Svar
12
· Visningar
1 514
Senast: Vogue
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 134
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp