Hur många flikar har du igång just nu?

Antal:

  • 1

    Röster: 18 9,0%
  • 2

    Röster: 19 9,5%
  • 3

    Röster: 12 6,0%
  • 4

    Röster: 11 5,5%
  • 5

    Röster: 17 8,5%
  • 6-10

    Röster: 30 14,9%
  • 11-29

    Röster: 41 20,4%
  • 30-49

    Röster: 19 9,5%
  • 50-100

    Röster: 29 14,4%
  • 101+

    Röster: 5 2,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    201
Har 6 flikar på mobilen just nu, ganska mycket för mig men ser ingen mening med att stänga ned någon av dem nu då de alla används. Möjligtvis en som jag inte kommer behöva förren nästa vecka men kan lika gärna ha den kvar.

På datorn brukar jag ha max 5, oftast 2-3.
 
På mobilen 62 just nu. Ofta börjar jag läsa om nåt, googlar, letar vidare och hittar massor jag vill läsa om ett visst ämne och sen hinner jag inte läsa allt just då så det blir kvar. Nu har jag t.ex. många flikar om Trettioåriga kriget och om hajar (:D).

På datorn blir det aldrig så många eftersom jag använder den till det jag ska och sen stänger ner.
Sådär gör jag med! Hittar en spännande artikel eller föreläsning som jag sparar till senare. Det passar mig bättre än att bokmärka, men det är typ den funktionen.

1. Har sällan mer än 1 flik öppen. Kan hända nångång att jag har 2-3 flikar i några minuter men sen stänger jag dem.

Vad gör ni med alla flikar? Jag kollar det jag ska och sen stänger jag. Varje gång jag lämnar Buke exempelvis så stänger jag ner helt. Nästa gång öppnar jag webbläsaren, går in på Buke, läser, stänger ner Buke, stänger webbläsaren.
för mig är det resultat av tips, sökningar, länkade artiklar. En öppen flik är bra inspiration/påminnelse för mig.
 
Vad gör ni med alla flikar? Jag kollar det jag ska och sen stänger jag.

Jag hoppar emellan pga har svårt att hålla fokus på en sak i taget. Jag kan t ex börja se på en längre video, ta paus några minuter och göra något annat, fortsätta se en stund, osv. Jag öppnar också en del flikar för att helt enkelt spara till senare, om jag inte har tid eller uppmärksamhet att "göra klart" dem för tillfället. Att spara i bokmärken fungerar inget vidare för då glömmer jag bort att jag skulle kolla alls.
 
Har 30 flikar på mobilen just nu. Tack och lov att de går att gruppera. 13 är recept, 12 diverse tapeter och annat inför min renovering. De övriga är sånt jag inte vill behöva leta upp varje gång.
 
Just nu två, sällan mer än 4-5. Stänger aktivt och regelbundet ner onödiga flikar både på mobil och dator. Blir bara stressad av att ha för mycket igång samtidigt.

Jag håller med! Jag har fem flikar i mobilen just nu, för många gör bara att jag tappar bort mig.

Brukar även alltid komma på mig själv en bit in på arbetsdagen med att ha flera mailkonversationer, Excel- och PDF-filer, flera olika program etc. igång samtidigt och stänger ner så mycket jag bara kan (som jag inte håller på med eller behöver lättillgängligt för stunden) och börjar om. Blir döstressad av mig själv.
 
Efter min försvunna flik för några dagar sedan (störiga saker-tråden) så kan jag meddela att varken bokmärken eller flikar går helt säkra, tydligen:meh:

Jag tänker INTE läsa 😅 börjar kallsvettas direkt jag blir minsta osäker på om jag råkat stänga fel flik och klickar hej vilt för att hitta historiken 🤣
 
Jag gillar att samla flikar, tyvärr verkar min telefon ha en gräns för hur många dagar jag kan ha de uppe, för den stänger ner alla automatiskt efter en viss tid. :meh: Så jag har börjat satsa på att ta screenshots på allt viktigt istället och bara ha ca 5-7 flikar. Rensar ofta för att förebygga att telefonen gör det till mig.

På datorn har jag ofta 10-20 flikar. Vill kunna läsa vad det står på varje flik, så vill inte ha för många och ihoptryckta.
 
Jag har för det mesta ett femtiotal flikar på datorn, på mobilen brukar jag rensa regelbundet så där finns kanske bara ett tiotal.
 
Så få som möjligt, just nu 5 st på mobilen. Kan ha en flik öppen ett tag som påminnelse men om det är för många tappar jag ändå bort dem i röran.
 
Jag känner hur det börjar klia i kroppen när jag läser att det finns folk som "samlar på" öppna flikar :arghh::D.

Om det inte finns en specifik anledning så är det sällan jag har mer än två öppna samtidigt (youtube och buke tex). Öppnar jag upp många sökresultat i flikar så stänger jag varenda en så snart jag gått igenom dem, alternativt bokmärker och lägger i en mapp om det är något jag behöver längre fram. Allt annat är baske mig GALENSKAP.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 113
Senast: Mabuse
·
Mat Jag har fått en rejäl omgång nyplockade kantareller av min granne och skulle gärna vilja göra kantarellsoppa på dem. Alla recept jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 416
Senast: a1agnlju
·
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 753
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp