Hur många flikar har du igång just nu?

Antal:

  • 1

    Röster: 18 9,0%
  • 2

    Röster: 19 9,5%
  • 3

    Röster: 12 6,0%
  • 4

    Röster: 11 5,5%
  • 5

    Röster: 17 8,5%
  • 6-10

    Röster: 30 14,9%
  • 11-29

    Röster: 41 20,4%
  • 30-49

    Röster: 19 9,5%
  • 50-100

    Röster: 29 14,4%
  • 101+

    Röster: 5 2,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    201
Jag brukar ha tre flikar igång. En för buke, en för facebook och en för övrigt. De enda gånger jag kommer upp i fler flikar är när jag tex letar efter någon grej i en webbshop och då klickar upp olika produkter i flikar för att kunna växla mellan flikarna och läsa ordentligt om dem när jag letat en stund.

På mobilen brukar jag kunna ha ganska många flikar igång, när det händer är det dock alltid(!) av rent misstag. Kan lätt få 5 flikar med buke utan att förstå hur det gick till. Det blev så efter någon uppdatering när det ändrades hur man öht öppnar saker i nya flikar. Skitstörigt.
 
Har oftast bara 1-2 igång, ibland 3-4 om jag typ söker på något eller måste avbryta min bukeläsning för att göra annat.
Använder läslistan i iPhones webbläsare jättemycket för sidor som jag hittar som jag vill läsa men inte hinner/har lust just nu. Så slipper jag ha tusen flikar öppna - rörigt och stressigt.
 
Sen jag blev väldigt glömsk på en nivå av att glömma det jag håller på med om jag blinkar har jag många, just nu 41. Det har ofta räddat mig när det är något jag ska göra som inte får glömmas bort. Stängde 2 onödiga nu. En om att jobba som väktare vilket inte känns speciellt aktuellt längre.

Förut hade jag en eller två stycken.
 
Mina dumma (smarta!) webbläsare har lärt sig att återställa historiken 🙈 den ena gör det t.o.m automatiskt, sedan dess har det gått utför för mig :rofl:
:rofl:
När min brukar fråga ber jag den att inte öppna flikarna på nytt. ;)
Värre med mobilen där allt sparas. Blev mycket bättre när det gick att sortera upp flikarna i flikmappar iaf.
 
Jag brukar vilja ha så få flikar som möjligt. Just nu sitter jag dock med 28 och kan inte stänga någon av dem (utom möjligen den här). Hur ser det ut hos er?
JUst nu har jag två igång på PC:n och en på mobilen. Det händer att jag måste ha fyra-fem flikar igång i jobbsammanhang, men jag gör mitt bästa för att undvika det. Bokmärken är en bra funktion. Browser stängs ned när jag är klar, både på PC och mobil.

Den som lämnar multipla flikar igång på min dator får aldrig använda den igen!
 
12...fattar inte varför telefonen alltid öppnar en flik för telefon. Den används väldigt sällan.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20211016-201037.png
    Screenshot_20211016-201037.png
    351,9 KB · Visningar: 26
Jag har oftast runt 100 flikar, uppemot 120 är inte så ovanligt. Och ja, jag har koll på vad allt är. Det där med bokmärken däremot... Har hundratals och noll koll på vart alla ligger, vad de är till eller liknande så bokmärken är inte min melodi.

Flest flikar blir det när jag gör hemtentor. Man vill ju aldrig stänga ner något innan man är klar med det, då kan det bli uppemot 160 flikar. Och när en ny kurs påbörjas så hamnar jag ofta under 100 ett tag.
 
På datorn just nu och där har jag för tillfället endast buke öppet. Nyss hade jag två till, då jag räknade lite foderstat för hästarna.

På mobilen har jag hela 5 st. Det är ett recept jag tänkt göra länge men som aldrig tycks bli av :p, tre stycken med olika saker jag funderar på att beställa (till ungarna och till ena hästen) och så senaste sidan jag var inne på (vädret).

Har alltid flest på mobilen, för där kan jag sortera dom bättre.
 
Jag har… 279 flikar öppna på mobilen :rofl:

Väldigt talande för min ADHD-hjärna som ständigt hittar nya spår och ”åh det här vill jag ju läsa om, jag lägger det i en flik så länge” sedan har det multiplicerats in absurdum. Jag har samma ”problem” med Sparade inlägg på Facebook och också mängder avscreenshots på mobilen. Så mycket ”åh, intressant! Åh, bra att ha!”

Och jag avskyr att ha mycket igång parallellt, egentligen, men är extremt motarbetad av min ADHD som törstar kunskap likt inget annat (och som vet att den strax kommer glömma vad den precis läst, så det är lika bra att fortsätta ha den där superintressanta fliken öppen så man kan läsa igen):sneaky::cautious:
 
:rofl:
När min brukar fråga ber jag den att inte öppna flikarna på nytt. ;)
Värre med mobilen där allt sparas. Blev mycket bättre när det gick att sortera upp flikarna i flikmappar iaf.
Jag kunde inte låta bli att säga ja 😬 Så nu har firefox lärt sig att göra det automatiskt, och Chrome går det ju med bara ett par klick :angel:
 
Jag har… 279 flikar öppna på mobilen :rofl:

Väldigt talande för min ADHD-hjärna som ständigt hittar nya spår och ”åh det här vill jag ju läsa om, jag lägger det i en flik så länge” sedan har det multiplicerats in absurdum. Jag har samma ”problem” med Sparade inlägg på Facebook och också mängder avscreenshots på mobilen. Så mycket ”åh, intressant! Åh, bra att ha!”

Och jag avskyr att ha mycket igång parallellt, egentligen, men är extremt motarbetad av min ADHD som törstar kunskap likt inget annat (och som vet att den strax kommer glömma vad den precis läst, så det är lika bra att fortsätta ha den där superintressanta fliken öppen så man kan läsa igen):sneaky::cautious:
Är det en ADHD-grej alltså? Det förklarar ju en del...
 
Är det en ADHD-grej alltså? Det förklarar ju en del...
Ja eller hur, tog enormt lång tid innan jag kopplade det.

Gissar att det är resultatet av ett av ”grundproblemen” i ADHD-hjärnor, att hjärnan försöker hitta sätt att höja sin vakengrad. Att hela tiden förflytta uppmärksamheten till något nytt ger ju dopamin-kickar som man upplever särskilt behov av just när vakengraden sjunker. Tyvärr skapar det ju i sin tur också en hög inre stress och resultat blir ofta att man känner sig överväldigad/dränerad.
Ja det vet du ju säkert redan, men ifall någon annan inte vet och skulle tycka det var intressant :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 097
Senast: Mabuse
·
Mat Jag har fått en rejäl omgång nyplockade kantareller av min granne och skulle gärna vilja göra kantarellsoppa på dem. Alla recept jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 416
Senast: a1agnlju
·
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp