Hur många gånger måste man riva

Hästälskare07

Trådstartare
Hej!
Jag undrar. Ska tävla blåbärshoppning snart och undrar. Kan hästen stanna så många gånger så man inte få at om det. Och isf hur många? Samma sak med att riva?
 
Fråga arrangören vilka regler som gäller. Det brukar också finnas sådan information när du anmäler dig.
 
Om det är en riktig tävling så kan man bli utesluten om hästen stannar för många gånger, ja. Men man brukar inte bli utesluten pga rivningar även om man river alla hinder.

Vet dock inte riktigt vad "blåbärshoppning" innebär, är det typ som en pay & jump?
 
Om det är en riktig tävling så kan man bli utesluten om hästen stannar för många gånger, ja. Men man brukar inte bli utesluten pga rivningar även om man river alla hinder.

Vet dock inte riktigt vad "blåbärshoppning" innebär, är det typ som en pay & jump?

Mer än 16 hinderfel leder till uteslutning enligt TR.

Blåbärshoppning brukar vara någon typ av klubbarrangemang, på min klubb innebar det clear round-klasser 10-70 cm med snälla banor och utan maxtid.
 
Hej!
Jag undrar. Ska tävla blåbärshoppning snart och undrar. Kan hästen stanna så många gånger så man inte få at om det. Och isf hur många? Samma sak med att riva?

Roligt att du ska vara med! :) Finns det någon på klubben du kan ställa dina frågor till? Blåbärshoppning fungerar inte alltid likadant på alla klubbar.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: a1agnlju
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 868
Senast: Grazing
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp