Hur många gånger spola livmodern?

eldkyss

Trådstartare
Vår sto fölade för en vecka sedan och började i natten som var visa lite avvikande beteende genom att ligga ner mycket. Hon har även haft en väldigt mörkt gråbrun tjock flytning dom senaste dygnen. Ingen temp.

Tog ut veterinär som spolade livmodern och dom konstaterade att det finns ett sår som uppstått i samband med fölningen. Vätskan som kom ut var väldigt röd. Hon blev insatt på Hippotrim i 5 dagar samt att vi har gett henne Oxytocininjektion nu ikväll och ska även göra imorgon bitti.

Vi frågade veterinären om hon ska spolas som imorgon igen. Det tyckte hon dock inte. Det gör mig lite fundersam. Vore inte det, det säkraste att även spola imorgon?

Hur hade ni resonerat? Har ni erfarenhet av liknande fall?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 178
Senast: Nominous
·
Hästvård I söndags var tyvärr olyckan framme, det blev något tjaffs inne i ligghallen, och ut kommer min med ett sår på halsen. Vi tror att hon...
Svar
13
· Visningar
3 314
Senast: Fibusen
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 143
Senast: Habina
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
13 535
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp