Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

S

sarabaran

Hur många har kollat sin partners sms i smyg någon gång?

Tycker ni det är ok eller inte?
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jag skulle aldrig komma på tanken och jag har därför aldrig gjort det heller. Jag tycker inte att det är okej att göra det.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Självklart inte ok!

Jag vill inte att min man läser mina sms!
Jag har inga hemligheter men det kan ju vara så att jag och någon vän samtalar om någonting personligt som är avsett för mig -inte för min man!
Det kan ju vara känsliga saker. Även om det inte är det så är jag adressaten, inte någon annan!

Skulle heller aldrig drömma om att titta i mans telefon.
Likadant där.
Om någon sms:ar till honom är det avsett för honom!

Våra telefoner ligger oftast helt öppet och så ska det självklart vara!
Man ska inte behöva gömma telefonen för att ingen ska snoka.

Allt annat är en integritetskränkning enligt mig!

Hoppas verkligen att mina vänner tänker likadant!
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Japp, det har jag.
För att han ber mig om det tex när han kör bil så får jag läsa upp dom och även hemma när mobilen ligger nära mig och han inte orkar hämta den. Tex om den ligger på min sida av sängen.
Senast innan idag när han stod täckt i av damm när han slipade väggarna i ett rum. Då gick jag och läste upp det sms han fick under tiden.

Men snoka, nej.
Finns ingen anledning till det.
Men skulle jag misstänka otrohet så skulle jag faktiskt göra det.

Edit, hans mail är kopplad till min telefon så varje gång han får ett mail så får jag också det. Han jobbar så mycket utomlands och där kan han inte ta emot sina mail för han stänger ner Internetkopplingen. Så jag får hålla koll.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nej - tycker inte det är ok. Kan inte tänka mig att det finns något av intresse att läsa i hans Sms.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Har aldrig och kommer aldrig att läsa makens SMS i smyg, och om jag läser dom så är det för att han visar mig vad som skrivits.

Nej jag tycker verkligen inte det är ok, skulle bli oerhört arg om jag kom på maken att smyga i min telefon även fast jag inte har något att dölja. Det om något skulle ge en ordentlig förtroende kris.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

nej pa bada, skulle bli asforbannad om han laste mina meddelanden utan tillatelse. Inte for att det star nagot jag behover gomma, men dem ar ju till mig faktist.

Samma med e-mail, ibland star han och ska lasa over ryggen pa mig. Da blir jag sur :mad: mina e-mails, for det mesta jobb relaterat. Inget intresse for honom att lasa fran forsta borjan ens.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jag har inte gjort det och jag tycker inte att det är okej att göra det i smyg.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jag skulle aldrig komma på tanken och jag har därför aldrig gjort det heller. Jag tycker inte att det är okej att göra det.

Eftersom TW just skrev den meningen jag tänkte skriva så tycker jag det räcker fint att citera hennes utmärkta svar! Tack TW för att du tänker så bra! :)
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Självklart inte, varför skulle jag vilja läsa dem?

Varför frågar du?
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nej, inte i smyg. Jag har kollat, men antingen på uppmaning av eller efter att ha frågat.

Jag tycker det är självklart att det inte är OK, det är ju fruktansvärt integritetskränkande att spionera på någon.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Nej, aldrig. Och det är verkligen inte okej!

Vissa argumenterar som så att man inte "ska ha" hemligheter i ett förhållande, men jag tänker även på avsändaren - en vän som SMS:ar mig t.ex med ett problem kanske inte alls vill att min partner ska känna till situationen som vännen är i, så att säga.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Aldrig!
Varför skulle jag?
Jag tycker att det är ett vedervärdigt beteende. Det är lika illa som att läsa en persons dagbok, nästan värre eftersom det gäller två personer. Inte bara sin partner utan även den som skickat det.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Det är ju skillnad om personen bett om det, det har jag gjort när det gäller mail någon gång, men då har jag ju vetat att just det mailet inte varit om något privat.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Absolut inte! Det skulle ju ge honom "rätt" att läsa mina i smyg.
 
Sv: Hur många har kollat sin partners sms i smyg?

Jag kollade mitt ex's sms. Jag tyckte att jag hade anledning att göra det och då kändes det som det enda valet jag hade. Det är givetvis inte okej, men känner mig sig desperat så känner man sig desperat. Det är ingen av oss som är perfekt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en Samsung A53 och kan inte räkna ut hur jag ska få ljudaviseringar för sms... I inställningar har jag aviseringar för ljud och...
Svar
14
· Visningar
557
Senast: bettysmatte
·
Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 684
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Ikonerna på telefonen har börjat ”flyta” omkring. Den har varit väldigt varm sista dagarna och idag har den tappat internettäckningen...
Svar
12
· Visningar
557
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp