Bukefalos 28 år!

Hur många hundar

Z

Zita

har ni haft under ert liv? De jag vuxit upp med har varit: Gråhund, taxar, doberman. Sen jag flyttat hemifrån vid 17 års ålder har jag själv haft: Tax, 4 st schäfrar, afghan, yorkshireterrier, golden, papillon, samt varit dagmatte till ett antal raser. Är född på landet så det har funnits massor av djur. Men hundar älskar jag mest. Nu är jag kanske lite äldre än ni andra är, därav antalet hundar. Hade givetvis inte alla dessa hundar samtidigt. De har kommit och "gått" genom åren.
 
Sv: Hur många hundar

Under min uppväxt har vi haft 7 hundar, om jag inte minns helt tokigt. 1 samojed, 1 schäferblandning, 1 samojed/siberian husky, 1 pitbull/amstaff, 1 labrador, 1 cocker spaniel och 1 okänd blandras. Vi har alltså hoppat mellan ganska många, och olika, raser ;) Har tyvärr ingen hund just nu på grund av tidsbrist, men kanske dyker det upp en till labrador i framtiden :)
 
Sv: Hur många hundar

2 och en tredje i höst som bara ska "tillverkas" först ;)
Dom jag har nu är två gamla hanar. En west highland white terier och en strävhårig dvärg/kanintax. Tillskottet blir en bruksschäfer.
Fick westien i födelsedagspresent när jag fyllde tio :o
 
Sv: Hur många hundar

Eftersom min pappa jagar så har vi haft ganska många jakthundar.
2 jämthundar
1 gråhund
2 norrbottenspetsar
1 hälleforsare
1 cavalier king charles spaniel
 
Sv: Hur många hundar

Har haft:

*2 labbar
*1 cairn terrier
*7 finska lapphundar
*5 finska spetsar (varav 2 nu)
*3 border collie (varav 1 nu)
*4 jämthundar (nuvarande)
*1 lapsk vallhund (nuvarande)
*8 australiska terriers (varav 4 nu)

Vilket blir 31 hundar totalt genom åren :angel:

(känns som om jag glömt någon dock :o)
 
Sv: Hur många hundar

Min mamma köpte första hunden när jag var 3 år.
Så på listan blir:

14 Engelska Bulldoggar
1 Lhasa Apso
2 Grand Danois
1 Mastino Neapolitano

Sedan jag flyttat hemifrån har jag haft
2 Blandraser
1 Grand Danois

Tot: 21 hundar.
 
Sv: Hur många hundar

Tillägg: de hundar jag räknat upp har varit bara mina..Föräldrarnas hundar är inte inräknade :cool:
 
Sv: Hur många hundar

När jag var 10-11 fick jag min första hund, en sheltie som redan var 9 år vid det tillfället.
Nu har jag en cocker och en rottis, så jag är inne på min andra och tredje:)
 
Sv: Hur många hundar

Eftersom jag är uppfödd på en kennel så vill jag inte ens gissa till mig antalet :o har ingen aning!
 
Sv: Hur många hundar

Hmm, inte så många.

2 Labbar, varav en gick bort när jag var liten.
1 Border terrier (som jag fick i födelsedagspresent när jag fyllde 10, hon dog vid 20 månader)
1 Border/Tysk Jaktterrier (som jag har kvar)
2 Weimaraner (som jag också har kvar)

Sen är det alla som har passerat av olika anledningar, men dem har vi aldrig ägt.

//E
 
Sv: Hur många hundar

Och med ägt menar du mitt namn på ägarpappret? Isåfall ingen, men TS beskriver ju själv hundar hon har växt upp med. Jag är trots allt bara 19.
 
Sv: Hur många hundar

2 irländska röda settrar
2 irländska röd o vita settrar
1 engelsk setter
1 dansk/svensk gårdshund

//Mimmi
 
Sv: Hur många hundar

Jag och mina föräldrar har haft 2 hundar, en Golden och en Shih-tzu. Nu har jag två egna hundar. :)
 
Sv: Hur många hundar

Jag är uppvuxen med risensnauzer. Vi har haft:

3 st risen
1 st Tibetansk spaniel
och sen jag flyttade hemifrån har jag haft:
1 st blandras
och min nuvarande en whippet
 
Sv: Hur många hundar

Tack snälla ni för era inlägg. Det har varit jätteintressant att läsa om alla era hundar. Kram på er.
 
Sv: Hur många hundar

Jag har haft 2 st med den jag har nu inräknad.
En border collie och en chinese crested.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 271
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 850
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 258
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 719
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp