Hur många jobb har ni haft?

Räknas sommarjobb och så har jag haft dessa jobb:

- Vaktmästare
- Elefantskötare/ponnyridning på cirkus
- Hemtjänst
- Nuvarande jobb (vet inte hur jag ska titulera mig 🙈)
 
Efter gymnasiet:
Ridskola
Dräng
Brevbärare
Naturbrukslärare
Egen firma diverse
Reporter på dagstidning
Webbredaktör/kommunikatör (nu)

Däremellan 5 års studier och två föräldraledigheter.
 
Vid 40 års ålder har nog haft runt 30 olika jobb nu. Mestadels inom teknik och bygg. Jag jobbar ett tag, gärna på någon bemanningsfirma, och tröttnar sedan och slutar och är ledig ett tag. När sparpengarna tar slut skaffar jag ett nytt jobb. Fast de sista åren har jag snarare stannat på samma bemanningsfirma och bara hoppat av efter att ett projekt blivit klart och sedan hoppat på ett nytt projekt när jag får lust. Nuvarande projekt skall vara färdigt 29 april så det blir alldeles lagom att ta sommarledigt efter det... Så kan man göra om man inte har flera miljoner i lån på någon vräkig villa.
 
Jag är 43 år gammal och har haft 11 st jobb. Det var ju inte så mycket när jag väl jämförde, men det känns som att jag bytt jobb ofta.
 
- Jordgubbsförsäljare
- Personlig assistent (2 ggr)
- Hotellstädare
- Lokalvårdare skola/förskola
- Miljöinspektör (4 olika arbetsgivare)

Tror det är alla 😊. Inte så bevandrad inom olika yrken.
 
5 jobb efter universitetet (varav två på samma arbetsplats, blev ”headhuntad” tillbaka till ny tjänst)

1 jobb efter gymnasiet.

2 olika sommarjobb (men 5 somrar på samma företag)

Jag är 35 år 😊
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 814
Senast: MiaMia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 305
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 340
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp