Hur många jobb har ni haft?

Två med mitt nuvarande.

Lokalvårdare på skola, fritidshem och förskola.
Medicinsk sekreterare på 3 vårdcentraler inklusive där jag är nu sedan snart 2 år tillbaka.
 
2 fasta tjänster som

Kock/restaurangbiträde
17 år på ställe ett.
Inne på ett och ett halvt år på ställe två.

Kock på längre vikariat och på timme.

That's it. 🙃
Förutom Sommarjobb ☀️
 
Jag har haft 6 olika arbetsgivare, fördelat på 3 olika yrken: elevassistent, barnskötare och byggnadskonstruktör. Jag har jobbat med min nuvarande chef hos tre olika arbetsgivare. :p

Min faster hade en och samma arbetsgivare i hela sitt yrkesliv, från examen till pension.
 
Om jag inte räknar sommarjobb har jag haft 15 olika arbetsgivare. Ett par har jag kommit tillbaka till för kortare period och hos en har jag haft flera olika tjänster.
Utbildad till verktygsmakare under en tom period och produktionstekniker samtidigt som jag jobbade heltid.

Jobbat i butik, restaurang, nattklubb/pub, med telefonförsäljning, kundservice, foliering, skylttillverkning, som larmoperatör, cnc-operatör, montör, produktionschef och kvalitetsansvarig.
 
Hästskötare (2 olika arbetsplatser)
Webbsidesadmin
Dataspelsgrafiker (på det företaget var jag även receptionist ett tag)
Hemstäderska
Admin på lst
Parkarbetare 4 olika arbetsplatser (8 anställningsavtal pga av säsongsanställningar fast bara 7 säsonger, var på två ställen en säsong)
Landskapsarkitekt
 
Senast ändrad:
Jag ska försöka se om jag kommer ihåg allt...

Sommarjobb på äldreboende och i hemtjänst
Legg-kontrollant åt svenska spel
Ungdomsledare i 2 olika verksamheter
Kyrkvaktmästare i 2 olika församlingar
Barnskötare (vik i hela en dag ^^)
Bussguide
Eventmedarbetare på 3 ställen
Representant i utredning på myndighet
Fått arvode på säkert en handfull olika ideella verksamheter från timme upp till heltid
Administratör
Restaurang
Cafe
Värd på museum
Stallarbetare på ridskola

Eh... Tror jag säkert missat något, men säkert 20-25 olika arbetsgivare har jag säkert haft, mina 29 år till trots :p har min första tillsvidareanställning nu, och har pluggat hel eller deltid på universitet de senaste tio åren :)
 
Hm...
Barnflicka
Ridlägerledare
LSS-assistent
Truckförare
Hästskötare
Vårdbiträde på äldreboende
Reporter på SR
Reporter på TV4
Reporter på SVT
Forskningsassistent (eller heter det forskarassistent?)
Vårdbiträde hemtjänst

Utöver det har jag haft en del frilansuppdrag av olika slag samt praktiker.
 
Om jag räknar med alla små timanställningar, så blir det rätt många.

  1. "teorilärare" på ridskola
  2. senare ridinstruktör på samma ridskola
  3. jordgubbsplockare
  4. säljare i hälsokostaffär
  5. säsongsanställd på Önos (grönsakskonserver), 2 säsonger (är det ett eller två jobb?)
  6. stallslav, hästutbildare, ridinstruktör mm i skåne
  7. assistent på redovisningsbyrå
  8. godistillverkare (Nordchoklad)
  9. ridinstruktör i Gästrikland
  10. lastbilschaufför (lokaltrafik)
  11. restaurangbiträde på vägkrog (inkl hotellstäd nåt enstaka tillfälle)
  12. gatuköksbiträde
  13. ridinstruktör igen
  14. lastbilschaufför igen (fjärrtrafik)
  15. hovslagare, egen företagare
  16. lastbilschaufför ännu en gång (lokalt, regionalt, fjärr)
  17. assistent typ, på makens företag
  18. hemförsäljning, kläder
  19. lastbilschaufför igen - sommarvikarie under totalt 10 somrar (räknas det som ett eller tio jobb?)
  20. säljare egenvård på apotek
  21. apoteksassistent (under utbildning till apotekstekniker)
(har säkert glömt något...)

Edit:
kom på två till
  • Lab-assistent på Lantmännen (spannmålssäsongen)
  • Typ trädgårdsarbetare på en försöksstation
 
Senast ändrad:
Vad har ni haft för jobb (såna som ni fått betald lön för).
Jag är 36.

Jobbat en kort period som säljare åt företag som värvade prenumeranter på stan, det var ett helvete. Slutade när det framkom att de slarvade hej vilt med löneutbetalningar mm.

Djurskötare/turledare på turridningsstall

Hovslagare

Ridlärare

Tränade problemhästar och höll kurser i klickerträning för häst

Fårklippare

Vallhundstränare

Djurskötare för får

Djurskötare på mjölkgård

Markskötsel/röjsågsarbete i naturskyddsområde

Slaktare

De flesta av dessa jobben skedde dock som egenföretagare.
 
Kul att tänka efter och lista. Jag får det till 12 olika yrken men fler arbetsplatser.

Korvkiosk två olika
Videobutik
Pub
Café
Rest runt på olika festivaler i usa och sålt mexikansk snabbmat
Lärarvik springvik och längre
Lärare på tre olika skolor
Tidningsbud
Skribent på frilans
Bibliotekarie på folkbibliotek
Bibliotekarie på skolbibliotek
 
Jag har haft jobb på 25+ olika företag och haft 45+ olika tjänster. Det är kanske mer, om man ska ta med allt. En del av jobben har varit som konsult i olika former.

Det senaste företaget har jag jobbat åt i drygt 15 år.
 
Jobbat på bageri/konditori, både stått i kassan och bakat/gjort tårtor

Telefon”försäljning” (ringde och erbjöd hembesök om luftvärmepumpar, vi sålde alltså inget, utan det gjorde dom som sen åkte ut på besöken

Personlig assistent

Hemtjänsten

Och nu vårdbiträde på ett äldreboende samtidigt som jag studerar till undersköterska.

Jag gillar INTE att byta jobb! Vill ha min trygga bubbla. Första jobbet bestämde sig ägaren för att sälja, andra jobbet gick i konkurs, tredje jobbet gick tyvärr min brukare bort, fjärde var bara timvik och nuvarande hoppas jag att jag blir kvar på nu. Har aldrig sagt upp mig frivilligt så att säga. Tycker det är modigt med människor som vill testa på en massa olika jobb, men tyvärr så är inte jag en av dom…😳😅 Fyller för övrigt 35 snart.
 
Senast ändrad:
Jag lyssnade på Kvällspasset och det var en farbror som ringde in som hade haft 22 olika jobb! Honom lär vi inte slå (?), men vore ändå kul o se hur många olika jobb vi haft? :)
Vad har ni haft för jobb (såna som ni fått betald lön för).

Jag har jobbat på;
- 3 olika äldreboenden (alltså ännu fler avdelningar, men 3 olika arbetsplatser)
- stått i kassan i matbutik (2 olika butiker, men samma kedja så räknar det som ett jobb)
- kort vik som lärare i skola
- sommarjobb på min ridskola
- Matinspiratör eller vad det kallades, alltså bjudit på smakprover av nya varor i matbutiker

Så, 7 olika för mig hittills om jag inte glömt nåt... :)
3 st!

9 år i klädbutik
6 mån i babybutik (konkade)
13 år and counting i livsmedelsbutik

Så butik är min grej 😁 var biträdande butikschef på nr 1, butikschef på nr 2 och andreman på vår avdelning just nu.
 
Jag har jobbat vitt sedan jag var 15 och är nu 35. Har haft oändligt många jobb O_o

Tobaksaffär
Receptionist trafikskola
Ridskolestall samt stand in ridlärare
Monterare elektronikföretag
Galoppstall för amatörtränare
Klädbutik
Café
Maskinoperatör (samma elektronikföretag men ny anställning)
Färgaffär
Allt-i-allo och städ på elektronikföretag, ej samma som innan
Elektronik 'tekniker' samma företag ny anställning
Exportansvarig samma företag nya uppgifter

Australien:
Klädbutik
Turridningsguide
Biluthyrning
Hästranch manager, samma turridningsställe
Golfklubb
Holiday apartment städare

Nuvarande: bensinstation med kombinerad biluthyrning

Nya Zeeland:
Galoppstall
Turridning

Funderar på om jag glömt något förutom att mellan dessa vita jobb har jag också pluggat och haft praktiker på flera ställen samt volontärat samt svartjobb eller jobb för boende/mat

:)

Drömmer om att starta eget men har ingen bra idé än
 
Jag brukar alltid missa något, men vi ska se..
Jag har jobbat
Minst 5 olika matvarubutiker (flera samtidigt)
Hästbutik
Hästskötare i tre olika stall
Rusta
Event
Plockat disk på en krog
Fotat krogliv
Insläpp krog
Cropuier
Skolfotograf
Livsmedelsproduktion
Jobbat/jobbar på fyra olika travbanor
Myndighet
Ålderskontrollant
Camping
Åt ett företag som pysslade med blommor
Plantskola
Ridlärare
Haft eget företag, sålde hästskor

28 vad jag kommer på nu. :D har aldrig haft bara ett jobb, har nog aldrig jobbat bara heltid. Det är ändå bra jobbat, jag är bara 32.
Just det ja! Hemtjänsten och telefonsupport har jag också gjort! Så 30 jobb. :D
Min plan är för övrigt att jag får en fast anställning på nuvarande tjänst och 2-4 extrajobb utöver det :angel:
 
Svårt att veta hur man ska räkna men har haft tre fasta tjänster 6+9+0,5 år och innan dess en hel massa vikariat under studietiden. Det var kanske fem olika arbetsplatser med tre-fyra olika uppgifter så svårt att veta hur jag ska räkna.

Jag tror att det är väldigt ovanligt att en person bara har haft ett fåtal jobb. Folk vill ju ofta utvecklas, de får bättre möjligheter, känner att de inte får ut allt av jobbet, skolar om sig osv.
 
Jag har arbetat:
*Några somrar på samma äldreboende (även demensvåning) som vårdbiträde
*8 år inom hemtjänst i samma stad på 3 enheter som vikarie under 3 år, de sista 5 åren som fast anställd på en av de enheterna, utbildad usk
*Ett halvårs vikariat som usk på sjukhuset; palliativ vårdavdelning
 
Mitt första jobb var som vaktmästare på skolan och ålderdomshemmet här där jag bor. Det var ett sommar jobb. Sen har jag sommarjobbat och jobbat extra inom hemtjänsten. Sista året på gymnasiet jobbade jag extra i en bokhandel där jag även var en stund efter studenten innan jag fick jobb i en stor matbutik. Blev inte kvar där länge utan fick praktikplats på ett internationellt företags ekonomiavdelning där jag efter någon månad blev anställd och jobbade kvar i 6 år. Blev headhuntad till mitt nuvarande jobb, också ekonom, och här har jag snart varit i 6 år och hoppas bli kvar länge.

Så vad blir det då, 5 jobb.
 
Jag har haft ett 20-tal arbetsgivare på 15 år, en del parallella dock. Jobbat inom typ 6-7 yrkesområden eller vad man ska kalla det
Och beroende på vad man räknar in inom varje.
 
Mitt första sommarjobb var att transkribera terapisamtal åt en av min mammas väninnor. Då var jag typ 16 eller 17. Innan dess hade jag iofs jobbat lite extra på galoppbanan när det var tävlingar men fick ingen regelrätt lön för det.

Sen jobbade jag i skivbutik innan jag flyttade till London. Där jobbade jag som modell. När jag kom hem jobbade jag typ en vecka som telefonförsäljare innan jag blev ombedd att säga upp mig själv 😛 Sen jobbade jag som mötesbokare i typ en månad, som croupier i kanske ett halvår, på lager och i skoaffär i Norge, tillbaka till London och där jobbade jag på en pub. Jobbade som skribent för en svensk webbsida parallellt. Sen, när jag kom tillbaka till Sverige började jag plugga och jobba extra i stall och som lärarvikarie. Efter studierna fick jag jobb som djurvårdare i Slottskogen, därefter ett extrajobb som yrkeslärare på naturbruksgymnasium. Slutade i Slottskogen när jag fick mitt nuvarande jobb som gravör.

Tror jag fått med allt nu, orkar inte räkna men det blir ju några stycken. Är för övrigt 35 år gammal och detta lär ju knappast bli min sista anhalt i livet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 973
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 398
Senast: Exile
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 967
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 347
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp