Hur många kan man vara på en midsommarfest?

Venus_in_Furs

Trådstartare
Jag och min sambo ska ha midsommarfest ute på min föräldragård. En heldagsfest med sillunch, aktiviteter, midsommardans, grillmiddag. Det är något av en tradition och brukar vara jättelyckat. Vi brukar vara runt 10 personer och det var vi först tänkt att vara i år med. Nu har några frågat om de kan ta med en vän och vi hamnar på 15-20 pers. Självklart vill jag att vi ska kunna vara så många som möjligt men vart drar man gränsen? Kan man vara lika många som på "vanlig" fest till midsommar?:crazy: Jag har nog aldrig själv hållit i en större fest så jag har ingen aning. Jag vill att vi ska vara tillräckligt få för att kunna få gemensamhet och mysigt.

Hur brukar er midsommar vara?:)
 
Sv: Hur många kan man vara på en midsommarfest?

Jag räknar inte 15-20 personer som större fest överhuvudtaget, får jag väl erkänna. Så nej, jag skulle inte tycka att det var några problem med det antalet gäster.

Förra året firade vi midsommar med runt 60 andra. Dock inte vårt arrangemang, men nog var det trevligt :p I år ... ja, då vet jag inte vad som händer. Vi får se.
 
Sv: Hur många kan man vara på en midsommarfest?

Så många som det finns sittplats (och ekonomi) till.
 
Sv: Hur många kan man vara på en midsommarfest?

Jag vill att vi ska vara tillräckligt få för att kunna få gemensamhet och mysigt.

15 personer skulle jag nog tycka var absolut max för att få till den där gemensamheten och mysigheten om jag får säga mitt. Är man fler än så tycker jag det blir svårt att hinna prata och ta sig tid för alla, och det blir mer "fest" än "mysigt" på något vis. Vilket också är supertrevligt, men om det är något mer i stil med middagsbjudningsstämning man tänkt sig ska man nog ålla sig till 10-15 pers tror jag.

Men i slutändan tycker jag, precis som ovanstående, att det är pengarna och utrymmet som avgör, för trevligt det lär ni ha i alla fall! :)

Jag brukar fira med familjen i sommarstugan på dagen fram till typ 20-21 och sedan åka in till stan för kul med kompisarna. Förra året blev det spontanfest med grillning, fotboll etc på stranden, och de två åren innan dess var det "riktig" fest med 30-40 pers hemma hos min bästa kompis. Lika trevligt och roligt båda två, fast på olika sätt!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 001
Senast: DeCloe
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 070
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 255
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 189
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp