Hur många kultingar...

J

Juvelflickan

...får en minigris i en kull?

Tacksam för svar!


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Hur många kultingar...

Juvelflickan skrev:
...får en minigris i en kull?

Tacksam för svar!


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Det varierar. Min avelsgalt är född i en kull på 10 syskon vilket är ganska mycket för en minigriskull. Min egen sugga fick 5 kultingar i en kull. Jag antar att allting från tre till åtta är normalt.

/KT
 
Sv: Hur många kultingar...

Oj! Jag trodde det var mycket mer, men okej. Tack! :bow:

Vet du möjligen hur man könsbestämmer minigrisarna och vid vilken ålder är lättast att göra det vid?

Tacksam för svar!


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Hur många kultingar...

Man tittar dom där bak och konstaterar små kulor= pojke. Och pojkarna kissar UNDER magen. Flickorna kissar bakåt, som på hästar alltså. Man ser det bra redan när dom är nyfödda.

/KT
 
Sv: Hur många kultingar...

Tack så mycket för det!

Vilka färger kan en minigris ha?
Är minigris samma som kanadensisk minigris?

Tacksam för svar!


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Hur många kultingar...

Juvelflickan skrev:
Vilka färger kan en minigris ha?
Är minigris samma som kanadensisk minigris?



[[/b]


Vanligaste färgen är svart, svarta med vita fötter och tecken i ansiktet finns också.

Sedan finns "vita" dvs rosa grisar antingen helrosa eller med svarta fläckar.

Bruna grisar, grisar som ser ut som randiga vildsvinsungar och en sorts gråspräcklig "skimmel" liknande färg finns också men är sällsynt.

Ja minigris är samma gris som kanadensisk minigris, i Canada och Usa kallar man denna minigris för Swedish Miniature! För minigrisen är framavlad i Sverige avsedd för djurförsök ursprungligen och man har använt vietnamesiskt hängbuksvin i denna avel.

Det finns vissa andra små grisraser tex i Usa också men det brukar vara Swedish Miniature som är minst av dom.

Om man surfar runt på amerikanska minigrissidor kan man hitta skojig info om dessa raser. Men för oss är det inte så intresssant eftersom det inte görs importer hit av dom.

/KT
 
Sv: Hur många kultingar...

Tack så hemskt mycket för all din hjälp! Det uppskattas verkligen :bow:

Är detta för kön?

Tacksam för svar!


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Hur många kultingar...

Man behöver bara var liten och söt så kan man erövra världen!

Vem vill ha en Ciuahua jycke när man kan få en jättesöt liten lakritsgris!

Det här är några ur en kull minigrisar som jag hade för ett par år sedan!

http://photobucket.com/albums/v230/...tion=view&current=baraSstaWebbpublkopiera.jpg

Som storleksjämförelse: Deras trynspetsar var lika stora som mitt pekfingeravtryck och deras klävar ungefär som min lillfingernagel. Fotot är taget när dom ären vecka gamla. Så små grisar har en päls som är mjuk som den finaste sammets plysch!

/KT
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
5 886
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 782
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp