Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hur många meter?

B

**BORTTAGEN**

Hur många meter ska det vara emellan två hinder i en kombination med två galoppsprång för en c-ponny?

P

pialotta

vad var det där?
50 m är bra långt för att vara en kombination, mellan 8,70 och 9,10 skall det vara!
/P

hm.. på tävling för storhäst (110) brukar de va 7.20-7.30 mellan..så jag kan tänka mig att det kan vara runt en 6.50 för en C-ponny.

7.20-7.30 lär bar vara 1 galoppsprång. Tyvärr vet jag dock inte exakta siffror på längder, men 9-10 m borde det hamna på om det ska var kombination med två galoppsprång för C-ponny

D

DFZ

Det beror helt på vilken klass du rider och vilken typ av hinder du har. Men jag ska försöka hjälpa dig.
Om du rider LB dvs 90 cm då är avståndet från räcke till räcke 9.2m. Är det räcke till oxer är avståndet 9.0m är det räcke till stigsprång är avståndet 8.8m
Om det är så att du rider en högre klass eller du har en annan följd på hinertypen i kombinationen så skriv igen så ska jag hjälpa dig.
Men en "regel" som är ganska lätt att komma ihåg är att du kan länga en dm för varje dm du höjer.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6476 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag är en 14-årig tjej som har ridit nästan hela livet och haft egna ponnyer och tävlat upp till LB. Nu har jag två c-ponnyer, en...
Svar
4
· Visningar
486
Tävling Jag har en c-ponny som ska tävla i helgen. Men inser nu att man måste ta temp... Han VÄGRAR att bli tempad i rumpan, försökt flera...
2
Svar
21
· Visningar
1 582
Tjatter Vi har en bokbingotråd, och nu när en av mina favoritpoddar tillverkat en bingobricka för diverse sommaraktiviteter tänkte jag att det...
Svar
1
· Visningar
128
Hästvård Nu har mina hästar gått ut i sommarhagen, de är ganska mycket gräs. Just nu äter de runt 8kg hö, d-ponny och c-ponny, Ena är full...
2
Svar
36
· Visningar
1 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar