Hur många meter?

B

**BORTTAGEN**

Hur många meter ska det vara emellan två hinder i en kombination med två galoppsprång för en c-ponny?
 
vad var det där?
50 m är bra långt för att vara en kombination, mellan 8,70 och 9,10 skall det vara!
/P
 
hm.. på tävling för storhäst (110) brukar de va 7.20-7.30 mellan..så jag kan tänka mig att det kan vara runt en 6.50 för en C-ponny.
 
7.20-7.30 lär bar vara 1 galoppsprång. Tyvärr vet jag dock inte exakta siffror på längder, men 9-10 m borde det hamna på om det ska var kombination med två galoppsprång för C-ponny
 
Det beror helt på vilken klass du rider och vilken typ av hinder du har. Men jag ska försöka hjälpa dig.
Om du rider LB dvs 90 cm då är avståndet från räcke till räcke 9.2m. Är det räcke till oxer är avståndet 9.0m är det räcke till stigsprång är avståndet 8.8m
Om det är så att du rider en högre klass eller du har en annan följd på hinertypen i kombinationen så skriv igen så ska jag hjälpa dig.
Men en "regel" som är ganska lätt att komma ihåg är att du kan länga en dm för varje dm du höjer.
 
MÅNGA gissningar blev det här... :crazy:

Avståndet mellan hindren beror till viss del på hur höga hindren är och vilka hindertyper kombinationen består av.

HÄR finns en avståndstabell i Wordformat, där ALLA tävlingsavstånd är angivna!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst med ryttare föll under lördagskvällen ner i ett två meter djupt slukhål i Billesholm. Ryttaren ska ha klarat sig utan att behöva...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Tävling Jobbat på många ponny-tävlingar, och jag har slutat räkna hur många gånger jag sett pappor lyfta in ponnysar tillsammans... Gärna...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 587
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter två dagar dressyr är det dags att äntra terrängbanan under lördagen. 56 ekipage ska avverka 29 hinder och 40 språng på den 5 800...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp