Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hur många placeringar?

M

MaLu

Hur räknar man ut hur många placernigar det blir i en klass? 1 plac på -hur många starter?

malu

1-3 1 plac.
4-6 2
7-10 3
11-15 4
16-21 5
22-28 6
29-35 7
36-40 8

därefter 1 placerad per 5 startande.. tex 66-70 14 placerade.

Är det verkligen enligt nya TR? 25% placerade rakt av har jag lärt mig att det är från nyår, dvs 1 på 4. Har iofs inget TR så att jag kan kolla men känner mig tämligen säker.

M

MaLu

Jaha... Nån som VET hur det är?

Men om det är 100 starter i en klass skulle det alltså bli 25 placeringar? Eller som snuffsan sa 20 placeringar, det är ju lite skillnad.

M

MaLu

Jaha... Nån som VET hur det är?

Men om det är 100 starter i en klass skulle det alltså bli 25 placeringar? Eller som snuffsan sa 20 placeringar, det är ju lite skillnad.

Nu har jag varit inne på ett par olika klubbars hemsidor och kollat resultatlistor och de har iallafall tillämpat 25% överallt och det är relativt stora klubbar så jag tror att de gör rätt. Det tillsammans med att jag är väldigt säker på att jag har läst om det i våras gör att jag väl är iallafall 99.9% säker på att jag har rätt.

K

Krokodilen

Det jag kan hitta i TR är som sagt vad 25%
-4 1plac
5-8 2 plac
9-12 3 plac
13-16 4 plac
17-20 5 plac osv

Antalet ändrades nu i år 2003. Jag har heller inget TR, men hrm...kladdlappen i sekreteriatet på min ridklubb har ändrats i år.

X

Xenox

det är bestämt antal upp till 61-64 startande (16 placerade), det är en tabell i tr.
"samt därefter en placering per var 4:e startande. För att räknas som tävlingsklass ska minst tre startande finnas"

100% säker :smirk:

Sv: Hur många placeringar?

Puttar upp asgammal tråd...

Hur många placerade är det nu egentligen på totala antalet starter?
1 på fem eller 1 på fyra?

1 på 4.
1 plac på upp till 4 starter
2 plac på 5-8
3 9-12
4 13-16
5 17-20
6 21-24
7 25-28 osv

Observera att det baseras på vilka som kommit till start och inte startanmälda.

B

Beauty_Boss

Ska nog lära mig det där utantill, räknar inte matte i onödan så ;)
Elin

I

isabelle_regina

alla tävlingar jag vart med i har det varit 25% alltså en placering per var fjärde startande.
4 starter=1plac
5-8 starter=2plac
8-12 starter=3plac
o.s.v
(tävlar lokalt vet inte hur det är på större tävlingar????)

Senast ändrad av en moderator:

det är likadant på regional och nationell tävling också. man delar antalet starter med 4 och avrundar uppåt. (ex 17 starter/4 =4,25 blir 5 placerade).

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5894 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Hästnyheter Superrutinerade ekipaget Satu Liukkonen och Gurra Hop tog hand om segern i helgens 1,45-klass i Lund. Samtidigt plockade tre svenska...
Svar
0
· Visningar
63
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
3 812
Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
Svar
17
· Visningar
958
  • Artikel
Hästnyheter Janelle Larsson placerade sig i två Grand Prix-klasser i franska St Tropez-Grimaud på söndagen. Irma Karlsson och Hannah Åkerblom tog...
Svar
0
· Visningar
97

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundyrken
  • Uppdateringstråd nr 24

Hästrelaterat

Omröstningar