Hur många placeringar?

M

MaLu

Hur räknar man ut hur många placernigar det blir i en klass? 1 plac på -hur många starter?

malu
 
1-3 1 plac.
4-6 2
7-10 3
11-15 4
16-21 5
22-28 6
29-35 7
36-40 8

därefter 1 placerad per 5 startande.. tex 66-70 14 placerade.
 
Är det verkligen enligt nya TR? 25% placerade rakt av har jag lärt mig att det är från nyår, dvs 1 på 4. Har iofs inget TR så att jag kan kolla men känner mig tämligen säker.
 
Jaha... Nån som VET hur det är?

Men om det är 100 starter i en klass skulle det alltså bli 25 placeringar? Eller som snuffsan sa 20 placeringar, det är ju lite skillnad.
 
Jaha... Nån som VET hur det är?

Men om det är 100 starter i en klass skulle det alltså bli 25 placeringar? Eller som snuffsan sa 20 placeringar, det är ju lite skillnad.
 
Nu har jag varit inne på ett par olika klubbars hemsidor och kollat resultatlistor och de har iallafall tillämpat 25% överallt och det är relativt stora klubbar så jag tror att de gör rätt. Det tillsammans med att jag är väldigt säker på att jag har läst om det i våras gör att jag väl är iallafall 99.9% säker på att jag har rätt.
 
Men om du ska var helt säker ska du ju kolla i TR från 2003, det borde ju tex din klubb ha tillgång till.
 
Det jag kan hitta i TR är som sagt vad 25%
-4 1plac
5-8 2 plac
9-12 3 plac
13-16 4 plac
17-20 5 plac osv
 
Antalet ändrades nu i år 2003. Jag har heller inget TR, men hrm...kladdlappen i sekreteriatet på min ridklubb har ändrats i år.
 
det är bestämt antal upp till 61-64 startande (16 placerade), det är en tabell i tr.
"samt därefter en placering per var 4:e startande. För att räknas som tävlingsklass ska minst tre startande finnas"

100% säker :smirk:
 
Sv: Hur många placeringar?

Puttar upp asgammal tråd...

Hur många placerade är det nu egentligen på totala antalet starter?
1 på fem eller 1 på fyra?
 
Sv: Hur många placeringar?

1 på 4.
1 plac på upp till 4 starter
2 plac på 5-8
3 9-12
4 13-16
5 17-20
6 21-24
7 25-28 osv

Observera att det baseras på vilka som kommit till start och inte startanmälda.
 
Sv: Hur många placeringar?

Ska nog lära mig det där utantill, räknar inte matte i onödan så ;)
Elin
 
Sv: Hur många placeringar?

alla tävlingar jag vart med i har det varit 25% alltså en placering per var fjärde startande.
4 starter=1plac
5-8 starter=2plac
8-12 starter=3plac
o.s.v
(tävlar lokalt vet inte hur det är på större tävlingar????)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur många placeringar?

det är likadant på regional och nationell tävling också. man delar antalet starter med 4 och avrundar uppåt. (ex 17 starter/4 =4,25 blir 5 placerade).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter De svenska ekipagen i Qatar fortsätter att leverera. Både Henrik von Eckermann och hans elev Evelina Tovek har tagit placeringar i de...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Med sex olika hästar ställde Evelin Lavén upp i en 1,30-klass i söndags. På 20 starter blev hon bland annat både första och...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Gunnar
·
Tävling Jobbat på många ponny-tävlingar, och jag har slutat räkna hur många gånger jag sett pappor lyfta in ponnysar tillsammans... Gärna...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 587
Senast: SiZo
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp