Hur många ridbyxor?

Willja

Trådstartare
En nyfiken fråga:

Hur många ridbyxor har ni? Hur ofta är ni i stallet och har ni alltid ridbyxor på er då, eller har ni annat om ni tänker jobba hästen ifrån marken osv?
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har tre par som jag växlar mellan. Är i stallet varje dag, men ska jag jobba hästen från marken eller om han har vilodag har jag mysbyxor på mig. Bekvämare så :D
 
Sv: Hur många ridbyxor?

4 par, men använder nästan bara 2 st av dom. Har för det mesta ridbyxor, ibland jeans eller joggingbyxor :p
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 5 par ridbyxor (sex par om man räknar tävlingsridbyxorna) och jag har för det mesta ridbyxor när jag är i stallet. Ibland har jag även jeans (gamla, slitna) om jag bara ska mocka och fodra, eller mjukisbyxor men för det mesta drar jag på mig ett par ridbyxor för jag tycker dom är så sköna :D
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Tror jag har 5 par + 2 par vita. Är i stallet fler gånger per dag (eget stall), har bara ridbyxor om jag ska rida. Vid mockning i samband med ridning har jag mjukisbyxor över, annars oftast mjukis eftersom jag ska byta om snabbt. ska jag bara fodra så går jag ut i det jag råkar ha på mig.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

har 7-8 par ridbyxor, men använder mest 2 av dom paren. Är i stallet 4-7 dagar i veckan, men om jag inte ska rida (eller om jag rider barbacka, som på ena hästen) har jag oftast mysbyxor istället för ridbyxor.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har nog 8 st, använder 1 par :p
Om knappt ens det, har för det mesta mjukisar eller jeans faktiskt, även om jag rider...
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Själv har jag bara två par för tillfället. Är jag i stallet med dottern blir det gamla slitna jeans, men jag behöver nog införskaffa mig något par ridbyxor till så jag hinner tvätta lite oftare:-)
 
Sv: Hur många ridbyxor?

6 par ridbyxor äger jag och är i stallet 5-7dagar i veckan,är det kallt har jag ett par överdragsbyxor/chaps på mig över ridbyxorna,händer väldigt ofta att jag har mjukisbyxor (träningsoverall) på mig i stallet,skönt och sitter inte åt någonstans:)
 
Sv: Hur många ridbyxor?

3 st men ska jag inte rida så har jag vanliga brallor åtminstone över ridbyxorna;)
Färgerna är beiga,mullvad och gröna alla helskoda....
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Glömde att skriva att jag är i stallet varje dag och har alltid varit sedan jag var tretton....: Är 32 år nu.....:o
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 8 par vardags ridbyxor (alla är helskodda) om jag ska räkna in vinterridbyxorna (2 par), är i stallet ca. 3 ibland 4 dagar i veckan om det finns med.
Har alltid ridbyxor på mig även om jag jobbar hästen från marken eller bara åker dit för att pyssla lite.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

har 4 par och har oftast bara ridbyxor på mig om jag ska rida.. har jeans annars
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Sånt här ska man inte börja räkna på.

Jag har tolv par :o
Ett par vita till tävling och två par som inte sitter så bra annars använder jag alla.
Har sällan annat än ridbyxor när jag är i stallet så då behövs det kanske en del att byta med så att man hinner tvätta.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Min man röjde i garderoberna och frågade mig om jag visste hur många ridbyxor jag har. 6-7 sa jag, men det visade sig att jag minst har 14 par ridbyxor. OJ! Alla är inte lika sköna så ska slänga några.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

sälj beg på tra*era eller något, även om de inte är sköna på dig kanske du kan få lite pengar för dom om du vill ha nya :p
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har ett par ridbyxor men rider å andra sidan bara en timma i veckan. Är i stallet 2-3 dagar i veckan och då jag inte rider så drar jag bara över ett par överdragsbyxor över jeansen.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har tre ridbyxor, två par lite finare och ett par hemska, ljuslila som jag bara använder när de andra är i tvätten samtidigt, vilket händer alldeles för ofta :o När jag inte ska rida eller bara skritta lite så har jag mjukisbyxor :love:
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Om jag kommit ihåg alla är det 8 st. Jag har oftast ridbyxor i stallet (är där 4-5ggr/v) men är jag lat eller bara ska träna från marken har jag jeans eller mjukisar. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 543
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp