N
noppitoppan
min ridklubb ska tydligen ha en policy om att man inte får lov å stalla upp travhästar på klubben som privathästar. en tjej blev nämligen nekad å ställa in en travhäst hon hade tänkt och köpa så hon fick avblåsa köpet för att hon inte har någon stallplats till hästen. frågade ridskolechefen varför igår å fick ett snäsigt svar att de inte vill ha den sortens ridning på vår klubb. ifrågasatte då varför fjordingar och shettisar får lov å stå på klubben och fick svar att i framtiden skulle inte dessa heller vara välkomna.
tycker att detta är mycket upprörande då jag i hela mitt liv trott att alla är välkomna till en ridklubb som drivs av idiella krafter. pratade även med ordföranden som tyckte lika dant som, kommer inte ihåg allt hon sa men hon var på samma linje som ridskolechefen.
jag trodde att det som var viktigast för att få stalla in en häst på en ridklubb var att man betalade sin hyra i tid, följer de regler som finns och att hästen är uppfostrad och hanterlig för personal. att en ridklubb var en "fritidsgård" för alla som gillar hästar oavsett vilken ras man har. nä på måndag ringer jag ridsportsförbundet å byter klubb, kan inte tävla för en klubb där alla inte är välkomna.
är detta vanligt att man nekar folk att stalla in sina hästar pga ras?
tycker att detta är mycket upprörande då jag i hela mitt liv trott att alla är välkomna till en ridklubb som drivs av idiella krafter. pratade även med ordföranden som tyckte lika dant som, kommer inte ihåg allt hon sa men hon var på samma linje som ridskolechefen.
jag trodde att det som var viktigast för att få stalla in en häst på en ridklubb var att man betalade sin hyra i tid, följer de regler som finns och att hästen är uppfostrad och hanterlig för personal. att en ridklubb var en "fritidsgård" för alla som gillar hästar oavsett vilken ras man har. nä på måndag ringer jag ridsportsförbundet å byter klubb, kan inte tävla för en klubb där alla inte är välkomna.
är detta vanligt att man nekar folk att stalla in sina hästar pga ras?