Hur många sadlar har ni?

En. En dressyrsadel från Equipe, modellen heter Oracle och den har singelkåpa.

När jag ska hoppa eller vill rida ut i hoppsadel så får jag låna av en stallkompis. Det är en Wintec men exakt vad modellen heter vet jag inte. Den funkar utmärkt till den lilla hoppningen jag vågar mig på :p
 
Två hästar, tre sadlar. Dom har varsin hoppsadel och kan faktiskt dela på dressyrsadeln.
Hästen har en equiline Nick skelton.
Ponnyn har en ordo equester (kostnad 5500) och dressyrsadeln är en hööks-sadel som jag köpte för 2500.
 
Noll hästar, två sadlar. Den ena är en uråldrig Stübben allround/dressyr som har hängt i sadelkammaren i många år. Den tillhörde ett fullblod på 90-talet. Borde kanske åka till tippen med den. Den är hel och ok i stoppningen men kanalen är omodernt smal så ingen häst vill nog ha den på ryggen.

Den andra är en hoppsadel (Eric Thomas) som var min travares och blev kvar sedan jag tog bort henne. Får väl skaffa en ny häst som kan ha den. Eller sälja den billigt.

Men jag brukar ha en hopp- och en dressyrsadel till en häst. De sadlar som hörde till holländaren har jag sålt av när hon flyttade. Rider engelskt. Om man har annan inriktning har man nog andra sadlar.
 
Två hästar, tre sadlar. En Lippo Jessica Pro och en Töltrider Djupur samt en barbckasadel.
 
Tre ridbara hästar + en unghäst, åtta sadlar totalt, varav en hänger hos en sadelförsäljare och ska säljas, och ev är en till är till salu. Två är bra sadlar som just nu inte används, men finns kvar för att det kanske kommer en häst de passar till och då vore det ju synd om de inte finns kvar.
 
Ingen häst i skrivande stund, men en sadel. En dressyr - Erreplus Vittoria
 
Jag har en sadel, en Anky dressyrsadel. Tanken är att jag ska tuffa till mig och börja hoppa lite med hästen och då kommer jag att köpa till en hoppsadel.
 
Har bara en dressyrsadel. Funkar utmärkt att rida ut i också och även till den pyttelilla hoppning vi ägnar oss åt (kan nog knappast ens kallas hoppning ;)).
 
En startrekk comfort delfin som är tänkt till uteritter och nu har jag även skaffat med en Globus clic dressyr.
 
Ähum….
När jag hade hästar så hade vi ett tiotal sadlar.....

Alltid var det nån som växte ur sadeln eller en unghäst som behövde en smalare, bredare, kortare rakare etc etc. Till dem jag red kontinuerligt hade jag en dressyrsadel som turligt nog passade båda. Samt en allround till uteritter.
 
Två hästar, fyra sadlar. Den ena hästen har en Amerigo classic dressyrsadel och en Wintec Pro allround som används vid uteritter och hoppning. Den andra har en Wintec Isabell Werth. Dessutom har jag en Letek dressyr som inte passar någondera och borde säljas. :p
 
En häst och alldeles för många sadlar (4) :o

En Prestige D1 som både jag och hästen tycker är superbra, en bomlös från hekla som är bra till oss båda med och som blev inköpt för att jag tycker det är bra att variera vart trycket hamnar ibland så använda ca 1 gång/vecka.

En dressyrsadel som jag gjort själv passar hästen bra men inte mig som tur är gillar min medryttare den så hon använder den här hon rider. (Första sadeln jag gjorde så lite nostalgi i den annars hade jag sålt den)
Och sist en allround i syntet som jag har fått någon gång och bara hänger så den borde jag ta tag i och sälja.

Kan ha kvar någon gammal islandssadel av modellen helt platt och nästan ingen kanal med, men dom funkar ju bäst att skänka till något dagis så dom räknar jag inte :p
 
1 häst 2 snart 3 sadlar.
1 Santa Cruz Leopold dressyr
1 Pfiff Gotthard som är ute på försäljning
Samt 1 wintec valt 500 som snart är hemma som jag hoppas ska passa hästen :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
743
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
620
Utrustning Ni som har dj largo, hur långa är ni och till vilken kåp stl ? Jag har hittat en 17" då min häst ej kan ha 17,5, men hittar bara sadlar...
Svar
3
· Visningar
387
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
275
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp