Hur många sadlar har ni?

Jag tror jag har uppemot 15 sadlar till 8 hästar. Flera av dem är gamla/inte värda mer än max 1000kr och hänger mest men braåha ifall nån blir smalare/vidare etc. De flesta hästarna delar på en wintec, Knights, Albion och thorowgood. Inga direkta lyxsadlar alltså. Jochen hennigsadeln bor i bostadshus. Aldrig att den får sova i stallet, hur väl det än är låst och larmat.

Men har du 8 hästar du äger ? Och 15 sadlar till dem dessutom ?
 
Jag tror jag har uppemot 15 sadlar till 8 hästar. Flera av dem är gamla/inte värda mer än max 1000kr och hänger mest men braåha ifall nån blir smalare/vidare etc. De flesta hästarna delar på en wintec, Knights, Albion och thorowgood. Inga direkta lyxsadlar alltså. Jochen hennigsadeln bor i bostadshus. Aldrig att den får .
Det står ju i mitt första inlägg. :)

Jag undrade som sagt om du äger 8 hästar själv och har 15 sadlar till dessa egna 8 hästar 👍
 
Nej det hör inte till ämnet som sagt utan snarare blev det OT utifrån att detaljerna och påståendena hamnar bortom trådens ämne . Så nej - helt rätt - det platsar inte här alls .

Men... Frågan är hur många sadlar man har. Hen svarar att hen har 8 hästar och 15 sadlar. Helt relevant till tråden. Sen började du ifrågasätta - av oklar anledning - huruvida hen äger hästarna själv :confused: Med andra ord du som gick helt OT, tydligen provocerad på nåt sätt eftersom du valde att ifrågasätta just henom. Fattar inte.
 
Men... Frågan är hur många sadlar man har. Hen svarar att hen har 8 hästar och 15 sadlar. Helt relevant till tråden. Sen började du ifrågasätta - av oklar anledning - huruvida hen äger hästarna själv :confused: Med andra ord du som gick helt OT, tydligen provocerad på nåt sätt eftersom du valde att ifrågasätta just henom. Fattar inte.

Som sagt så är det lite OT . Inkl svaranden. 👍 vidare utveckling hör ju inte hemma här osv - helt korrekt !
 
Jag har en (1) häst. Lite fler sadlar :angel:

*Portuguesa - märke kommer jag aldrig ihåg men den är importerad från Portugal. Passar nuvarande hästen.
*Skolsadel - en prototyp som jag gjorde för att testa lite idéer.
*Westernsadel - N. Porter co. Har passat nuvarande men inte i dagsläget. Behöver delvis renoveras.
*Hoppsadel - jag som tillverkat. Gjordes åt förra hästen.
*Distanssadel - jag som tillverkat. Gjordes åt förra hästen.
*Westernsadel - jag som tillverkat. Gjordes åt förra hästen.
*Damsadel av engelsk typ - Josef Lilja. Behöver renoveras.
*Damsadel av westernmodell - jag som tillverkat. Gjordes åt förra hästen, inte riktigt klar pga tappade helt sugen när han togs bort.
*Distanssadel - Deuber & partner. Passar och används till nuvarande hästen.
*Bomlös dressyrsadel - Sensation. Passar och används till nuvarande hästen.

Tanken är väl att en eller ett par ska säljas av, lite längre fram.
 
Har 5 hästar. Och 9 sadlar.
Fullblodet är pensionär och har ingen sadel.
Ponnyn har en Morris & Nolan hoppsadel (ska få en dressyrsadel till medryttaren om nåt vettigt dyker upp).
Kallblodet är halvpensionär och har bara kvar sin zaldi royal sadel.
Korsningen har en albion slk dressyroch en bates elevation ds hoppsadel.
Och halvblodet som borde ha ridits in för länge sen har2 st hdr fletcher.
en albion k2 hopp och en gold medal agnes hopp. Tanken är att om och när han rids in ska den sadeln som passar bäst behållas och sen ska han få en dressyrsadel och övriga säljas.
Finns också en childeric dressyr som hänger på sadelmagasinet till försäljning.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
622
Utrustning Ni som har dj largo, hur långa är ni och till vilken kåp stl ? Jag har hittat en 17" då min häst ej kan ha 17,5, men hittar bara sadlar...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp