Hur många sadlar har ni?

Två hästar, en sadel-Equipe Emporio. Den är köpt till den ena hästen och passar hyfsat till den nya också. Den nya behöver troligen annan sadel framöver, men han kommer förhoppningsvis ändra sig mycket i kroppen över vintern att Emporion får funka.
 
1 häst, och 2,5 sadlar kan man väl säga :).

1 hoppsadel Crown Impala
1 dressyrsadel Frank Baines Omni
+ en barbackasadel från Horse Dream.
 
1 häst som rids, 4 sadlar som jag köpt själv + 3-4 till som jag har i stort sett fri tillgång till :angel:

Använder en Santa Cruz Arthur dressyrsadel och en BR Jos Lansink hoppsadel. Har även en Wintec Isabell Werth och en Stübben Siegfried som inte används just nu.
De andra som vi har hemma är en 16" Wintec allroundsadel, en 17" Wintec dressyrsadel, en gammal märkeslös syntetsadel som jag har använt som inridningssadel och en ponnysadel av något billigt märke jag inte kommer ihåg.

Så det är mest sadlar som kan vara "bra att ha" men inte är tillräckligt mycket värda för att det ska vara lönt att försöka sälja ;)
 
En häst, två sadlar.

Erreplus dressyr modell Adelinde, samt en Crown Ideal . Den senare använder jag för uteritter/kondition/terräng .
 
En häst, två sadlar båda från Jensen Sport. En dressyrsadel J50, tillpassad till häst och matte.
Samt en begagnad Jensen Ben-Dor, används för skogsturer där det förekommer "kast med liten ryttare", samt husmorshoppning.
 
5 hästar och 6 sadlar. En gammal Wintec (av dyrare modell), en Stübben dressyr, en dressyrsadel vars märke jag inte kommer på, en Equippe hopp, en till hopp av budget/ medel modell, en äldre ropingsadel och en ranchsadel.
Kommer troligen behöva en ny sadel nästa år och då blir det en ranch eller ropingsadel. Eventuellt så köper jag en barrelsadel, man sitter oftast helt ok i dem och så väger de inte så mycket. De är dessutom lite billigare, trots att de kan komma från bra märken. :)
 
Det finns folk som sitter och scannar öppna forum, många här är öppna om vilka de är så det är ganska lätt att åka och stjäla. Ett råd i all välmening.

Inte för att vara sådan, men jag tror varken att polska stödligor kan läsa svenska, eller vet vad Bukefalos är......
Eller bemödar sig om att translate:a Bukefalos heller för den delen.
Och när det är inhemska stölder är det ju oftast någon som gör det för att jävlas, och dessa vet ju då ändå var sadlarna finns...
 
Senast ändrad:
Jag har en del sadlar... Och en del hästar också för den delen! 7 hästar, dock bara fem inridna men har även andras hästar. Antalet sadlar vill jag inte tänka på...

En Ordo Equester hoppsadel, en Santa Cruz dressyrsadel och en Celine, och en äldre Hubertus hoppsadel som jag brukar ha som inridningssadel. De är väl de som används mest. Sen en äldre County dressyrsadel, en Leva som ofta passar på basjkirer, två manskapssadlar, en ponnysadel jag köpte på auktion för 400 kr och är bra på tvååringarna när de ska ha sadel första gången. En till sadel som aldrig används och tre med trasig bom! Så typ 10 sadlar... Men önskar mog minst en till!
 
@Dressyrtjejen_97 fast vad menar du också ? POLSKA stöldligor ?!

Hela inlägget ang ”akta er att nämna märken för nån vet /kan kolla var ni bor” osv är ju befängt i detta sammanhanget.

.Ditt svar ang den posten dessutom, känner jag blir oerhört märkligt, för att uttrycka mig vänligt i sammanhanget .
 
Hur många sadlar har ni? Och vilken modell, typ?

Jag har 3 dressyrsadlar och en häst. Planen är alltså att två ska säljas.
Den som blir kvar kommer jag rida igång hästen i och sen ev köpa en ny men behålla den gamla med.
Det är en bra sadel som funkar på många och som jag gillar. Den är rätt gammal och inte värd så mkt. Att köpa en ny likvärdig(Amerigo) skulle kosta mycket. Så den stannar även om den inte är optimal längre på min nuvarande häst.

Så idag har jag Amerigo CC som behålls. De som ska säljas är en Equipe Oracle och en Amerigo Vega.
 
Inte för att vara sådan, men jag tror varken att polska stödligor kan läsa svenska, eller vet vad Bukefalos är......
Eller bemödar sig om att translate:a Bukefalos heller för den delen.
Och när det är inhemska stölder är det ju oftast någon som gör det för att jävlas, och dessa vet ju då ändå var sadlarna finns...
Inte för att vara sådan men jag tror inte du vet vad du pratar om.
Vaddå polska ligor och inhemska ligor? Vaddå jävlas? Vem jävlas?



Det är liksom allmän kunskap att inte berätta var värdefulla föremål finns.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
623
Utrustning Ni som har dj largo, hur långa är ni och till vilken kåp stl ? Jag har hittat en 17" då min häst ej kan ha 17,5, men hittar bara sadlar...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
280
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp