Hur många sms skickar ni per dag i snitt?

purity_666

Trådstartare
Jag kollade på nåt program där de sa att vi skickar i snitt 60 sms/dag och person. Vet inte om det bara gällde USA eller alla.

Hursomhelst. Det är ju faktiskt rätt mycket. Hur många sms skickar ni per dag ungefär? Om ni skulle tänka ut ett genomsnitt? Jag smsar inte ens varje dag. Kanske skickar max 10 sms i veckan. Jag har en kompis som har abonnemang där det ingår 2000 fria sms i månaden, de var slut i mitten av månaden ungefär. Jag kommer inte ens i närheten av mina fria sms.

Å andra sidan skickar jag mer via Facebook messenger, men kommer nog inte upp i 100 meddelanden per vecka ens med det inräknat.
 
Jag kollade på nåt program där de sa att vi skickar i snitt 60 sms/dag och person. Vet inte om det bara gällde USA eller alla.

Hursomhelst. Det är ju faktiskt rätt mycket. Hur många sms skickar ni per dag ungefär? Om ni skulle tänka ut ett genomsnitt? Jag smsar inte ens varje dag. Kanske skickar max 10 sms i veckan. Jag har en kompis som har abonnemang där det ingår 2000 fria sms i månaden, de var slut i mitten av månaden ungefär. Jag kommer inte ens i närheten av mina fria sms.

Å andra sidan skickar jag mer via Facebook messenger, men kommer nog inte upp i 100 meddelanden per vecka ens med det inräknat.
Skriver näsan bara över messenger på Facebook, skickar sms mkt sällan!
 
Jag skickar nog absolut över 60 meddelanden per dag - genom WhatsApp, iMessage och Messenger.
 
Jag använder också fb messenger flitigt, avocado och skype används också mycket. Mitt sms-användade peakade nog för över fem år sedan
 
Säg fem sms per vecka. Påverkas iofs av att jag jobbar utan mobilen men jag hade nog inte smsat så mycket mer oavsett.
Skickar sen några meddelanden per dag över Messenger men inte mycket där heller.
 
SMS skickar jag nog ett par per vecka eller så. Vissa veckor fler, andra veckor inga alls.
Messenger i Facebook använder jag 2-3 per vecka i snitt.
 
Alla jag har kontakt med har inte fb... Och jag har inte så många kontakter.

Messar kanske ett tiotal gånger i veckan? Något enstaka på Messenger men det mesta via SMS.
 
5-10 sms/Skypemeddelanden i veckan (beroende på jobb, är det en borrkampanj blir det mycket sms/Skype).

Jag skulle inte ha tid och tålamod med 60 sms/dag! O_o
 
En vanlig dag kan det bli 6 -8 sms, då det skickas från barnen, jag går från skolan, jag är hemma sms. Så dom brukar jag svara på. Kanske något snabbt till mannen.

När jag var medryttare använde vi messenger och det kunde bli upp mot 100 inlägg på en kväll. Men då kallade vi den för tjattertråden.
 
I snitt kanske... tio om dagen? Men det är oftast att det blir längre "konversationer" på en och samma dag än att jag faktiskt skickar tio om dagen.

Mail är en helt annan femma ;)
 
räknar vi bara sms så blir det inte jättemycket, räknar vi in varje gång man trycker skicka på messenger så är det nog närmare 100 per dag
 
Skickar man sms öht längre? :p

Kanske 0-3 sms en normal vardag. Använder fb messenger eller skype, om jag chattar för att umgås kan det ju bli en hel följetong men om det är för att kolla av något speciellt blir det bara enstaka meddelanden.
 
Jag kommer nog upp i över hundra på en dag om jag räknar in Messenger, WhatsApp, etc. Jag kan ha långa konversationer på sms med vänner och bekanta. Mitt jobb är dessutom inte jättestressigt, så jag hinner messa en hela massa med mina vänner. :)
 
Kanske 20 i veckan. Men jag har ett antal döva kollegor så sms blir den naturliga kontaktvägen om jag vill nå dom. Och dom drar garanterat upp statistiken. :D
 
Har dålig täckning hemma så jag skickar kanske 5 sms i månaden, högt räknat. Messenger och hangout använder jag däremot så mycket att jag inte ens tänker gissa på antalet meddelanden...
 
SMS? Vad är det, en ny maträtt eller? :rofl:
Nej, men seriöst. Skickar typ aldrig SMS längre, kanske 5 st/dag eller så bara. Däremot Facebook Messenger, KiK och Snapchat, herregud! :o Som min kära pappa sa "Det är tur att det inte ingår någon meddelandebegränsning för sociala medier i ditt abonnemang, för då hade du tagit slut på dem på mindre än en vecka." :p
Säger väl kanske lite om hur mycket jag använder nyss nämnda. Och ja, det är betydligt fler än 60 st/dag :grin:
 
Jag skickar kanske ett sms i veckan i snitt... Däremot facebook messenger, där är det mycket mer, varje dag säkert 20-100.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 714
Senast: cassiopeja
·
Relationer Det här har legat och skavt hos mig i flera månader nu, men idag hörde jag något som gjorde att det exploderade lite och jag är nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 618
Kropp & Själ Min 28-årsdag närmar sig och med den kommer också ångesten. Har varit rätt stabil sedan januari tack vare antidepp och terapi, men nu...
Svar
14
· Visningar
2 459
Senast: Unit
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 645
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp