Hur många timmar är det lagligt för en häst att vara utan vatten?

Klarus

Trådstartare
Hej. Hästarna på ridskolan jag går på är utan vatten i hagarna under vintern (ca 7 timmar). Vid insläppet så springer alla hästarna direkt till vattenkopparna och dricker så det hörs i hela stallet. Frågan är då om det verkligen är en bra idé att låta hästarna stå utan vattnet under vintertid för att "slangen fryser". Jag tycker bara allmänt att det här är fel eftersom jag tycker att en häst ska ha tillgång till färskt vatten helst 24 timmar om dygnet. Jag har tänkt på det här ganska länge och vet att ridskolan jag går på har en del brister, men jag tror nästan att låta hästarna vara utan vatten så länge nästan kan vara olagligt?? Nu är inte jag så påläst om det här, så jag hade uppskattat att läsa era tankar. Tack och hej
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 799
Senast: Cambrie
·
Hästvård Tjena tjena. Ursäkta om detta är långt, hoppas ni orkar läsa. Blev utskälld av en i stallet för att jag missköter mina 3 hästar (en...
Svar
5
· Visningar
1 842
Senast: Dopy
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
3 934
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 209
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp