Hur många timmar sover ni?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Ja, hur många timmar per natt sover ni egentligen?

Börjar känna mig sjukt onormal. Eller något :p
Jag sover nämligen kring 5-7 h/natt, oftast kring 6. Och det funkar utmärkt för mig. Vaknar pigg, har mycket tid på morgnarna/kvällarna (som jag inte lägger på sömn) och det är helt enkelt perfekt för mig. Min omgivning tycker dock att jag verkar en alien eller något, och förstår inte för hela sina liv hur jag kan sova så lite, men ändå vara så pigg :eek:
De själva sover ungefär 8-10 h/natt enligt egen utsago, vilket jag tycker låter väldigt mycket för en vuxen person. Eller så är det bara mitt inre som talar. Jag vet inte. :grin:
 
Ja, hur många timmar per natt sover ni egentligen?

Börjar känna mig sjukt onormal. Eller något :p
Jag sover nämligen kring 5-7 h/natt, oftast kring 6. Och det funkar utmärkt för mig. Vaknar pigg, har mycket tid på morgnarna/kvällarna (som jag inte lägger på sömn) och det är helt enkelt perfekt för mig. Min omgivning tycker dock att jag verkar en alien eller något, och förstår inte för hela sina liv hur jag kan sova så lite, men ändå vara så pigg :eek:
De själva sover ungefär 8-10 h/natt enligt egen utsago, vilket jag tycker låter väldigt mycket för en vuxen person. Eller så är det bara mitt inre som talar. Jag vet inte. :grin:

Ca 9-10 h per natt.
 
Ja, hur många timmar per natt sover ni egentligen?

Börjar känna mig sjukt onormal. Eller något :p
Jag sover nämligen kring 5-7 h/natt, oftast kring 6. Och det funkar utmärkt för mig. Vaknar pigg, har mycket tid på morgnarna/kvällarna (som jag inte lägger på sömn) och det är helt enkelt perfekt för mig. Min omgivning tycker dock att jag verkar en alien eller något, och förstår inte för hela sina liv hur jag kan sova så lite, men ändå vara så pigg :eek:
De själva sover ungefär 8-10 h/natt enligt egen utsago, vilket jag tycker låter väldigt mycket för en vuxen person. Eller så är det bara mitt inre som talar. Jag vet inte. :grin:


Jag sover många timmar... i alla fall nu när det är mörkt så lägger jag mig gärna tidigt, kan lätt sova 9 timmar på en natt.

Det där skiljer väl massor mellan olika individer. Jag märker också att jag blir väldigt trött när jag göra nya saker, exempelvis talar engelska en hel dag, eller gör något där hjärnan måste bearbeta en massa ny information.
 
Hur många timmar jag sover beror mest på hur dags jag måste gå upp. Brukar somna någon gång mellan 23.30 och 1. Börjar jag jobba tidigt går jag upp vid 5-5.30.
Sover oftast 5-6 timmar. Är jag ledig uppemot 7 timmar. Mer än så är sällsynt.
 
Jag sover nog aldrig mer än 8 timmar, det känns som slöseri :o
Jag tycker inte om att sova för länge på morgonen och brukar känna mig pigg och utbilad efter 7-8 timmar. Är jag ledig så har jag ofta larm bara för att, men vaknar oftast innan.
 
Just nu mår jag dåligt och sover väldigt mycket, om än oroligt.
I vanliga fall behöver jag dock 8 timmar sammanhängande sömn per natt för att vakna utvilad.
 
8,5 timmar verkar vara optimalt enligt mina empiriska studier :D Men mellan 7-9 gärna. 6 timmar går an men då är jag trött på dagen.
 
Sover jag åtta timmar vaknar jag utvilad, sover jag 6-7 timmar är jag en zombie någon timme men fungerar sedan normalt resten av dagen.
 
Sover oftast ungefär 8 timmar per natt men det är för lite för mig, behöver minst 10 för att må bra men det är svårt att få till i vardagen. Nu blir det istället att jag sover "ikapp" på helgen, dvs ca 12 timmar per natt. Är väldigt beroende av att få sova långa nätter på helgerna, annars har jag svårt att fixa veckan..
 
När jag sökt vård utifrån mitt sömnbehov (som ställer till svårigheter i vardagen) så säger läkarna att det är normalt och att sömnbehovet skiljer sig väldigt mycket mellan människor utan att det är något konstigt..
 
Ja, hur många timmar per natt sover ni egentligen?

Börjar känna mig sjukt onormal. Eller något :p
Jag sover nämligen kring 5-7 h/natt, oftast kring 6. Och det funkar utmärkt för mig. Vaknar pigg, har mycket tid på morgnarna/kvällarna (som jag inte lägger på sömn) och det är helt enkelt perfekt för mig. Min omgivning tycker dock att jag verkar en alien eller något, och förstår inte för hela sina liv hur jag kan sova så lite, men ändå vara så pigg :eek:
De själva sover ungefär 8-10 h/natt enligt egen utsago, vilket jag tycker låter väldigt mycket för en vuxen person. Eller så är det bara mitt inre som talar. Jag vet inte. :grin:

Ca 7 tim på veckorna och 9 tim på helgerna.
 
Går och lägger mig ca kl 22 och upp antingen 4:30 eller 5:30 beroende på när jag börjar jobba. Om jag är ledig stiger jag upp vid 5:30 och släpper ut/matar hästarna. Sedan går jag gärna och lägger mig ett par timmar till :) !
 
Lite olika. Har stort sömnbehov. Periodvis är jag rätt sliten och då kan jag lägga mig redan vid 20tiden. Ska jag upp och jobba plingar klockan vid 4.30 eller om jag är ledig vid 6.30. Det som funkar bäst är att somna runt 22 och gå upp vid 7. Brukar vara lagom antal timmar. Men när jag då har en period då jag jobbat mycket och är allmänt sliten kan jag sova 12 timmar i sträck, väldigt slöseri med tid men kroppen skriker efter sömn ibland. Handlar inte om att jag är uppe länge om kvällarna och sover länge om morgnarna. Utan jag lägger mig gärna tidigt på kvällen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 447
Senast: Hazel
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 017
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 789
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ För ett par tre veckor sedan började jag få problem med sömnen. Somnade som vanligt på kvällen, samma tid som senaste åren och relativt...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp