Hur många trådar/band i staketet?

S

solenbakommolnet

Funderar lite över hur det ser ut för eran del när det gäller hagar. :)

Vi ska göra vinterhagen större men funderar nu på hur många trådar/band vi ska sätta. :crazy:

Hur många har ni? Är det band eller tråd? Hur breda är era band?

Tacksam för alla svar! ;)
 
Det beror ju lite på vad för slags hästar som ska hållas inne...

Men de stall jag har varit i har haft 2 rader breda band eller 2-3 rader rep eller tråd till b-ponny och uppåt. Nästan utan undantag, faktiskt. :)

Vet tyvärr inte hur högt i cm staketet har varit, men normalt 120 kanske?
 
Vi har 3-4 band (4 längs med vägen i vinterhagen). Banden är runt 2 cm breda eller nått.
 
Har tre rep i vårt stängsel och det är ungefär 150-160 cm högt,vi har dom bara 5 m ifrån en stooorväg, där det går bilar dygnet runt, vill absolut inte att de kommer loss!
ska sätta dit ett fjärde rep när jag har ork :) :p :bump:
 
Jättefina hagar

Vi har fyra trådar runt våra enorma hagar!
Jag förstår knappt att stallägaren har råd med så mycket tråd.

De sitter på 130, 100, 70 och 40 cm.
Tilläggas kan att vi har en liten minishettis som garanterat hade krupit ut under tre trådar.... :idea:
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 329
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 648
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 101
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp