Hur många?

Golden_Heart

Trådstartare
Hur många av era tonåringar skulle vilja ha fotobårder i sina rum, där fotona var minnen från vad de åstadkommit sedan de varit liten m.m.? Plus att med fotona också skulle vara små omtänksamma citat, ordspråk etc?
Välkommen in i tråden!
 
Mina hade nog tyckt att det varit ett konstigt tilltag om jag gjort något sådant. Dottern hade nog låtit det sitta uppe, och så småningom, gissar jag, låtit det försvinna allt mer bakom egna alster, plancher osv.
Sonen hade låtasts att han inte bryr sig, för att inom överskådlig framtid rivit ner det med någon påhittig förevändning. :cool:

Jag har däremot gjort fotoalbum med framkallade foton och lite text. De är inte speciellt intresserade av albumen nu, men tänker att de kan uppskatta dem då de är vuxna.
 
Hur många av era tonåringar skulle vilja ha fotobårder i sina rum, där fotona var minnen från vad de åstadkommit sedan de varit liten m.m.? Plus att med fotona också skulle vara små omtänksamma citat, ordspråk etc?
Välkommen in i tråden!

Tror inte det är så jättevanligt. Jag tror att de flesta tonåringar skulle tycka att det var för barnsligt och pinsamt.

Tror också att de allra flesta vill bestämma själv hur det ska se ut på rummet. Jag har precis målat om till mina som är 9 och 11 och de fick bestämma färg själva (utifrån väl valda färgprover). De hade blivit arga och ledsna om jag bara gjort om utan att fråga dem först.
 
Hur många av era tonåringar skulle vilja ha fotobårder i sina rum, där fotona var minnen från vad de åstadkommit sedan de varit liten m.m.? Plus att med fotona också skulle vara små omtänksamma citat, ordspråk etc?
Välkommen in i tråden!
Har tweenie och nej det skulle han absolut inte velat ha.

(Det skulle varit för utelämnande inför vänner som kommer förbi bara som ett exempel.)
 
Tusen tack för era svar! Har ni de några bårder över huvud taget typ en bård av tex djur?
Nej, jag hade nog spontant tänkt att bård med djur tex skulle passat ett mycket yngre barn. Kan du inte fråga om tonåringen tex vill ha en härlig läsfåtölj eller en vuxen matta/pläd eller någonting? Dvs om du vill göra om ett rum och göra en tonåring glad kanske luta åt att vardagsrumifiera istället så det blir en mysig men lite vuxen plats.

Tonåringen kanske vill välja några fina ramade tavlor att ha på väggarna? (sådant gillar tweenien)

(Tror inte mitt barn skulle bry sig om vad som var målat/tapetserat på själva väggarna om man inte måste måla om, och då skulle det nog väljas något bårdlöst och lite vuxet, men kanske mer färg än jag skulle valt.)
 
Hur många av era tonåringar skulle vilja ha fotobårder i sina rum, där fotona var minnen från vad de åstadkommit sedan de varit liten m.m.? Plus att med fotona också skulle vara små omtänksamma citat, ordspråk etc?
Välkommen in i tråden!
Dottern hade inte valt ngt sådant, gillar inte prata om sådana saker det är piiinsamt. Och hon vill dekorera sitt rum själv.
 
Bård? Har folk det fortfarande?

Nä, jag tror att väldigt få tonåringar skulle uppskatta nåt sånt. Vill du göra nåt sånt så gör det i en bok som hen kan ta fram när hen vill och lägga undan när hen inte vill dela med sig av det till alla kompisar som kommer hem till er. Fotobård låter som en mycket dålig idé överlag! Vad är det för fel på inramade fotografier/kollage?
 
Hur många av era tonåringar skulle vilja ha fotobårder i sina rum, där fotona var minnen från vad de åstadkommit sedan de varit liten m.m.? Plus att med fotona också skulle vara små omtänksamma citat, ordspråk etc?
Välkommen in i tråden!
Min erfarenhet är att de flesta tonåringar aldrig skulle ta med en vän hem igen någonsin om det fanns en sådan bård i rummet. Piiiiiiiiiiiiiiinsamt typ.
 
Min ene tonåring skulle ha alla väggar svartmålade om hen fick. Vi kompromissade med svarta garderober och svart fondvägg. I övrigt har hen tavlor och matta som hen själv valt. Den andre har precis plockat ner alla tavlor och foton som hen tyckte var "för barnsliga", så de vill definitivt styra inredningen själva.
 
Det var hypermodernt med bård när mina föräldrar renoverade våra rum, då var jag som äldsta barn elva år och det yngsta barnet var tre. Min hästbård har jag ändå kunnat leva med, men mina syskon (som kanske dessutom fick barnsligare motiv av den enkla anledningen att de var yngre) har h.a.t.a.t. sina och inte velat ta hem kompisar alls för att rummen har sett så barnsliga ut de senaste femton åren. Våra föräldrar har inte haft råd att renovera om barnrummen, mer än det yngsta syskonets som var det som var allra mest småbarnsbetonat.

Jag hade aldrig inrett ett rum till ett lite större barn på något som helst sätt som kan bedömas barnsligt om jag inte hade ekonomi att med jämna mellanrum byta ut tapeter och inredning i rummet vartefter barnet växer och utvecklas. Så gjorde en kompis föräldrar, hon fick "nytt" rum i form av inredning och tapeter flera gånger under vår tonårstid och då flyttade hon ändå mer eller mindre hemifrån redan som sextonåring också.
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
1 361
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 032
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 603
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 886
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp