Hur mkt betalar ni ?

B

B0ll

Hej , hej .. :D

Hur mkt betalar ni för era hästar ungefär p månad ? .. :D



Vet att detta har tagits upp innan .. hittar den inte bara ...:D

:bump:
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

stallplatsen på våran valack kostar 2500kr/mån.
sen så tilllkommer veterinär när det behövs, skoning var 6-8 vecka som kostar ca 900kr..

för min nya som förhoppningsvis snart kommer hem, kommer det gå på runt 2000kr/mån om man räknar ut kostnaderna på ett år och sen delar det på antal månader..
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

Stallhyra: 625 kr/häst. Sambon & jag har varsin.

Foder: Travhästen: En säck Krafft pluss grön/mån 263 kr.
Islandshästen: En säck Krafft groov 125 varannan månad 180 Kr. Sedan blir det en lusern säck i månaden, 122 kr.

Halm får vi gratis av mamma & pappa, spannmålsbönder.

Hovslagare: Sambon skor verkar själv våra hästar.

Hö köper vi för ca 5.000 kr/år.

Sedan köper man alltid lite småprylar till hästarna. Mvh Linda
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

ungefär 1000 för två hästar/mån.. har ingen stallhyra och tävlar inte.
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

Måste bara tillägga på min, att jag tävlar så ofta jag kan och det är ju inte gratis *suck*
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

Stallhyra 2000 kr, då ingår allt (in och utsläpp, mockning, foder, täckesbyten osv osv)
1 lektion i veckan á 220 kr
Hovslagare var 8:e vecka 900 kr
Små prylar utslaget på månader ca 100-200 kr i månaden kanske.

Summa summarum: För mkt pengar :D

Sen har vi försäkring också. Men vad den kostar har min mamma koll på :D
+ tävlingar på vår och hösten.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mkt betalar ni ?

just nu betalar jag 1500 i månaden
då ingår allt i hyran även hovslagare och avmaskning
enda som tillkommer är vaccination en gång om året

men tyvärr lär de kosta bra mycket mer efter sommaren :(
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

Oxxx skrev:
ca 5-6000 kr. Och jag tävlar inte...


Oj :crazy:

Vart bor du?

Jag betalade kanske mellan 900-2000 i månaden, beror mkt på allt omkring (vacc, skoning, klippning och massa annat skit!).
Nu är det sommarbete och betalar endast för skorna!
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

tja det bero väl på hur man ser det.
han är ju en B-ponny som lever i stort sett enbart hö, går på lösdrift och har inga skor.
sen har han stått mitt i skogen, 3 mil från mej och itne funnits möjlighet att rida annanstans än i skogen, inte ens nåt fält.
men hästen har mått som en prins så jag ska inte klaga
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

hmm, ok. Trodde det var en stor häst, med skor och ridmöjligheter;) . I så fall tycker jag nog tvärt om faktiskt, det var ganska mycket för en b-ponny för att vara på lösdrift (vet iof inte vad lösdrift brukar kosta).

En stallhyra här kostar 1700:- för stor häst i box. Inkl, strö, foder, fodring 2ggr/dag + halm i hagen på lunch, in-/utsläpp, ridhus (när det inte är lektioner där), paddock.
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

Mellan 3500-4000kr/månad ungefär och då räknar jag inte med veterinär, utrustning, tävling, transport och bensin.
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

Stallplatsen kostar 1250 kr/månad, spån 300kr/mån, mat 350kr/mån och sen hö som jag inte vet hur mkt det kostar. Sen tillkommer hovslagare, veterinär och annat... Och avgift när jag rider i manegen och förstås tävlingar!
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

Har maxad d-ponny

Stallhyra inklusive hö, havre, kornkross, betfor, utsläpp, insläpp och fodringar 1400: -

Spån (som alla köper tillsammans, därav det billiga priset) 100: -/mån

Mineraler (kom inte ihåg priset på det)

Hovslagare 1200: - var 7 vecka ungefär

Försäkring (liv och veterinärvård med 120 000 i tak) 350: -/ mån

Lägger undan 1000 i månaden ifall jag skulle behöva pengar till självrisk, tandbehandling, träckprov+avmaskning samt vaccinering eller ny utrustning!

Mvh
jo_bo
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

haha, jag har eget stall, eget foder.....
så betalar ju inte mer än hovslagare, (veterinär om det behövs, har inte behövt än )
ja, sånt bara, så jag har mina billigt :D
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

Nu förstår jag varför min kompis tycker att jag ska flytat till dina trakter :)

jag har ingen koll på lösdriftstall, finns inte så många, men dom jag vet tar under 500kr/mån fast då ingår ju inte så mycket mer än hö och strö.

men nu ska dom bygga boxar i mitt stall o ska då ev höja med 1000kr/mån plus att dom ta bort en del av det som ingår nu.
kommer bli ruinerad...
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

Stall och basmat kostar 1600 i månaden men med tillägg för träningar, försäkring, skoning, utrustning, tävlingar mm brukar det sluta nånstans mellan 5000 och 6000 per månad.
 
Sv: Hur mkt betalar ni ?

just nu på betet kostar han ca 1800kr betalar för en annan stallhyra samtidigt
men sedan till hösten kommer det gå på 2900kr inkl alla ksotnader förrutom vet. vård och vaccination osv men foder, stallhyra, strö, försäkring och hovis
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
846
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 329
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Funderarn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
3 981
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp