Hur mkt grovfoder får era shettisar?

Sv: Hur mkt grovfoder får era shettisar?

de får 4kg hösilage + lite uppblött lucern.. så jag har nåt att blanda vitaminer i

Min får 1,5 kg hö + 0,75 kg lucernpellets i boxen till natten. Under dagen delar hon och haflingerkompisen på 7 kg hö i hagen fördelat på fyra mål.

Fri tillgång till bra hösilage, dygnet runt.

Fri tillgång på bra hösilage och även halm att ligga ner/äta lite av,osv.
Han är ganska grov för sin ras, o går i lösdrift med 2 märrar (mor o dotter, som får lusernpellets).

Liten shettis, 3-4 kg hö plus lite lucernpellets o mineraler.

Min shettis är förresten ca 95 cm hög, om det gör någon skillnad. Inget direkt matvrak, faktiskt.

Min gamla shettis fick 4 kg hö (+ - då alla mål utom kvällshöet gavs i hagen med de andra). Hon reds i stort sett dagligen.

min äter nog ca 5-6 kg med lite plus och minus. jag planerar 1,5 kg morgon, middag och em. sen 2 kg till kvällen...

Liknande trådar

Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
588
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 994
Senast: tanten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 614
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka