Hur mkt kanin mat ska jag ge?

shettisenlillemor

Trådstartare
Hej jag har en kanin som blir 4 månader om 7 dagar. Jag har gett han 2 matskedar av en bra mat för kaniner sen jag köpte han, men när ska jag ge han mer mat? För 2 matskedar är ganska lite tycker jag. Min kompis har tjatat efter typ 1 månad efter att han kom till mig att han ska få jätte mycke mer mat. Vad ska jag göra
 
Hej jag har en kanin som blir 4 månader om 7 dagar. Jag har gett han 2 matskedar av en bra mat för kaniner sen jag köpte han, men när ska jag ge han mer mat? För 2 matskedar är ganska lite tycker jag. Min kompis har tjatat efter typ 1 månad efter att han kom till mig att han ska få jätte mycke mer mat. Vad ska jag göra
Kaniner skall främst ha fri tillgång till hö. Pellets kan du ge men var restriktiv, för mycket leder lätt till övervikt vilket är ett stort problem hos många kaniner. Ge istället sallad eller morotsblast.
 
Fri tillgång till hö, min ungkanin får pellets nu då han har svårt att hålla tillräckligt med hull men de flesta behöver inte det. Behöver han pellets är nog inte två matskedar för lite, men det beror på hullet.
 
Hej jag har en kanin som blir 4 månader om 7 dagar. Jag har gett han 2 matskedar av en bra mat för kaniner sen jag köpte han, men när ska jag ge han mer mat? För 2 matskedar är ganska lite tycker jag. Min kompis har tjatat efter typ 1 månad efter att han kom till mig att han ska få jätte mycke mer mat. Vad ska jag göra
Är verkligen 2 matskedar kaninfoder allt du ger??? Inget hö?
 
En måttstock kan vara 1/8 dl pellets/kg. Men håller kaninen vikten på ett bra sätt så kan dina 2 msk absolut vara tillräckligt.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 888
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
601
Senast: Anna-Bella
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 150
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 616
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp