Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hur mkt växer hästen?

B

bitch1

Hur mkt växer en häst, på ett ungefär? Finns det något snitt, så man kan beräkna EV slutmått? Jag ska köpa en 10 månaders stoföl på ca. 135 i mkh! Och jag ska ev låna/köpa en lika "gammal" tjej på ca. 105 cm. Kan man räkna ut på ett ungefär hur stora de blir, när de är slutmätta?!! :banana:

Sv: Hur mkt växer hästen?

hvilken rase er det da? :smirk:
du har jo dette "sigøynermålet",men jeg husker ikke helt hvordan det gjøres,sikkert noen andre som vet...

Senast ändrad:

Hur stora är föräldrarna och deras föräldrar? Det är lättast att gissa på hur stora de kommer att bli på det sättet...

B

bitch1

Hästen jag ska köpa har en mor som är connemara. Pappan är okänd. Antagligen av större o grövre typen, thinker el irish cob. (Hon är rätt grov och har långt hovskägg längs benen! :smirk: )
Ponnyn jag ev ska låna/köpa är e: russ u: shetlandsponny.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5927 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag håller på att köpa min första egna häst och förundras lite över hur prisläget verkar ser ut om man studerar hästannonser. Jag måste...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 862
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
1 853
Hästmänniskan Hej! Jag är en 13 årig tjej som älskat hästar hela livet. Jag har ridit på ridskola ett bra tag men även varit medryttare till än häst...
Svar
13
· Visningar
1 646
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
4 802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd nr 24
  • Kastrering

Hästrelaterat

Omröstningar