Hur mkt växer hästen?

B

bitch1

Hur mkt växer en häst, på ett ungefär? Finns det något snitt, så man kan beräkna EV slutmått? Jag ska köpa en 10 månaders stoföl på ca. 135 i mkh! Och jag ska ev låna/köpa en lika "gammal" tjej på ca. 105 cm. Kan man räkna ut på ett ungefär hur stora de blir, när de är slutmätta?!! :banana:
 
Sv: Hur mkt växer hästen?

hvilken rase er det da? :smirk:
du har jo dette "sigøynermålet",men jeg husker ikke helt hvordan det gjøres,sikkert noen andre som vet...
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mkt växer hästen?

Hur stora är föräldrarna och deras föräldrar? Det är lättast att gissa på hur stora de kommer att bli på det sättet...
 
Sv: Hur mkt växer hästen?

Hästen jag ska köpa har en mor som är connemara. Pappan är okänd. Antagligen av större o grövre typen, thinker el irish cob. (Hon är rätt grov och har långt hovskägg längs benen! :smirk: )
Ponnyn jag ev ska låna/köpa är e: russ u: shetlandsponny.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Fick i måndags ett fint stoföl efter en förstföderska. Tidsmässigt var hon färdig (332 dygn) men hon är liten, ca 98 cm, och har...
Svar
1
· Visningar
783
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 016
Senast: Twirro
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: netschjen
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp