Bukefalos 28 år!

hur mockar ni?

O

ohhello

Det här är kanske en jättekonstig fråga, men har ni skottkärran inne i boxen eller utanför när ni mockar? :p
 
Sv: hur mockar ni?

:rofl:
jag har kärran utanför boxen :d

Var har ni för strö?
 
Sv: hur mockar ni?

Sågspån, har provat kutter och torv, men gillar absolut sågspånet bäst. Ni som har kärran utanför, tappar ni inte pluppar om ni står längst in och mockar, eller går ni fram o tillbaka till skottkärran?
 
Sv: hur mockar ni?

typ i "dörröppningen" brukar jag ha skottkärran ;)
 
Sv: hur mockar ni?

Hag har den alltid precis innanför dörren. Boxen är alltid tom när jag mockar...
 
Sv: hur mockar ni?

Mittemellan, i dörröppningen brukar jag ställa skottkärran. Det yr inte ut lika mycket spån i stallgången då (mindre att sopa efteråt :p ) och skottkärran är inte lika mycket ivägen som om den skulle stå helt inne i boxen.
 
Sv: hur mockar ni?

hehe nej jag tappar inga pluppar utanför... man har blivit pricksäker med åren:rofl: haha!
jag ahr provat både spån, torv och halm. Och jag kommer aldirg att byta ut halmen. Det är helt toppen, o hästarna stor trivs i de:love:
 
Sv: hur mockar ni?

jag brukar oftast ha den prec. innanför, annars blir det så smutsigt i stallgången. Jag tycker halm är bäst, men jobbigt att mocka :D
 
Sv: hur mockar ni?

Har kärran i dörröppningen när jag mockar, om det inte står nån på gången så man är i vägen. Har torv som strö för tillfället, hade spån förut, men min plutta kissar så mycket så det blir bara brunt och fult i hela boxen på en gång, så då kan man ju lika gärna ha brunt från början :rofl:
 
Sv: hur mockar ni?

Ja det var faktiskt en lite konstig fråga... :smirk: jag har alltid skottkärran utanför boxen.
 
Sv: hur mockar ni?

Jag har utanför boxen, men borde nog fundera på att ta in den, jag siktar ruskigt illa ;)
Har halm för tillfället, men i morgon kommer 90 balar spån
 
Sv: hur mockar ni?

Både och, inne i boxen tar jag "plupparna" som oftast är i en hög och sen ställer jag den i dörröppningen för att vända upp och ner på halmen och leta kiss.

Jag har lite spån i botten och sedan halm. :bump:
 
Sv: hur mockar ni?

Hmm, precis utanför. Men då får jag gå fram och tillbaka emellanåt, när det blir för jobbigt att sikta... Har halm.
 
Sv: hur mockar ni?

Jag har skottkärran utanför boxen vid dörröppningen.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
979
Senast: Andromedae
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
626
Senast: tanten
·
Gnägg Min vänstra tumme har gjort ont nåt år eller så och jag har inte tänkt så mycket på det eller påverkats så mycket av det eftersom jag är...
Svar
2
· Visningar
504
Foder & Strö Jag behöver hjälp. Min häst dricker ganska mycket och därav så kissar han också rätt mycket. När jag ska mocka så är nästan hela boxen...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 264
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp