Hur mycket ansvar har vetrinären? Obs långt..

Sv: Hur mycket ansvar har vetrinären? Obs långt..

Kan inte hunden vara allergisk även mot saker den inte ätit förut?

Det tar lång tid för en födoämnesallergi att utvecklas, betydligt längre än de 8 veckor en eliminationsdiet brukar vara så därför är det viktigt att hunden aldrig ätit vare sig proteinkällan eller kolhydratkällan förut.
 
Sv: Hur mycket ansvar har vetrinären? Obs långt..

Det tar lång tid för en födoämnesallergi att utvecklas, betydligt längre än de 8 veckor en eliminationsdiet brukar vara så därför är det viktigt att hunden aldrig ätit vare sig proteinkällan eller kolhydratkällan förut.

... såvida man inte använder de färdiga eliminationsdieterna med hydrolyserat protein! Även kolhydraterna är behandlade på nåt sätt, heter det raffinerade?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
531
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp